Az egész azzal kezdődött, hogy egy gyerek észrevett egy látványos hibát, és szólt róla.
Azzal folytatódott, hogy a gyereket ezért meghurcolta két mamutcég, a rendőrség hathatós asszisztálásával.
Vagyis a gyereken kívül senki sem használta az eszét.
A magyar internet összefogott és egy-kettőre lehúzta az ügyben érintett két céget. Sőt rácáfoltak arra is, hogy mi magyarok nem beszélünk idegen nyelveket: a T-Systems német anyavállalata olyanokat kapott németül és angolul, hogy csodálkoznék, ha német vezérigazgatónak és a kommunikációs csapatnak hétfőre ne lenne meg a budapesti repülőjegye, hogy élőszóban és írásban szétrúgjon néhány magyarországi ülepet.
Este már magyarázkodtak, hogy hát belső szabályzat kötelezi őket erre, meg nem a gyerek volt a célpont... - Hát a frászt!
"Csupa balfasz van körülöttem"
Kedves T-Systems, mint informatikai cég, hogy van az, hogy előbb rendelkezik a belső szabályzatuk mindenféle feljelentésekről, mint sem arról, hogy a terméküknek valamiféle minőségbiztosítási eljáráson kéne átesniük, esetleg mondjuk tesztelniük? Előbb nem kellene egy belső vizsgálatot elrendelni, hogy ki volt az a balfácán manager, aki ezt a kupac bugahalmazt éles felhasználásra alkalmasnak minősítette?
Felmerül a kérdés, ha ezt így kiadták, akkor a többi termékük, amik mondjuk egy kicsit összetettebb, mint egy webshop, ami érzékenyebb adatokat kezel egy egyszerű BKK bérletnél, szintén ilyen minőségű? A Telekom honlapját, a pénzügyi szolgáltatásaikat is feljelentéssel védik és nem hibajavítással?! Mert akkor egy lukas kétfillérest nem bízok többet önökre, nem hogy a telefonszámlámat, vagy a bankkártya adataimat, lásd Telekom Gyorsfizetés.
Vajon az önök céges kommunikációs megoldásait használó cégek merjenek-e bizalmas adatokat, üzleti titkokat küldeni az önök megoldásain keresztül, vagy számítsanak rá, hogy valaki egyszerűen lehallgatja a kommunikációt, mert még fel sem kell törnie? Vagy hamis üzeneteket lehet kívülről a rendszerbe juttatni?
Nem hogy örülnének, hogy az ügyfelek vannak olyan rendesek, és ahelyett, hogy a maguk szoftverén keresztül egymillió ingyen bérletet vettek volna -- hozzáteszem az M3-ról szóló híreket hallgatva pont ennyit is érhet a kapott szolgáltatás -- jelzik maguk felé a hibát.
És ki volt az a BKK részéről, aki ezt átvette? A BKK-nak vannak saját webfejlesztői, azok hol voltak? Látták egyáltalán előtte? Ha látták, akkor nem tűnt fel nekik? Senki sem volt a cégnél, aki odaállt volna Dabóczki Kálmán elé, hogy "de igazgató úr, ez egy nyilvános rendszer és liberális Soros-bérencek támadásainak lesz kitéve, akik fognak ingyen utazni a villamoson, ezért jobb lenne alaposabban átnézni és letesztelni"?
Komolyan azt hiszik, hogy ezzel a nyilatkozattal, egy sajnálkozással, s arra hivatkozással, hogy önök ismeretlen tettes ellen tettek feljelentést, minden le van rendezve?
Javítsák ki! Ingyen! Holnapra! És még ma szeretném látni a belső szabályzatukat, nagy betűkkel kiemelve benne azt a módosítást, amiben részletezik hogy mi jár annak a managernek, aki tesztelés és minőségbiztosítás nélkül terjeszt egy ilyen szoftvert. Például hogy békaügetésben kell megtennie a Bonn-Debrecen távolságot, nyakában egy én vagyok a felelős táblával!
És mielőtt én is kapnám az ívet: pontosan tudom, hogy minden szoftver tartalmaz egy változót, egy ciklust és egy hibát. De nem ekkorát! Maguknál nem biztonsági rés van, hanem egy akkora kapu, hogy autópályát lehet rajta átvezetni!
Tisztelt igazgató urak! Hétfőre kerítsék elő azokat a balfácánokat, akik azt mondták, hogy kész van ez a rendszer és BKK-s oldalról azt, aki azt mondta, jó lesz ez! PR-osaikkal, és a fenti delikvensekkel együtt szabadítsák ki azt a 18 éves fiút, kérjenek tőle és a családjától a kamerák előtt, mikrofonnal és hangosan, érthetően, ha kell térden állva bocsánatot, ajánljanak fel neki egy teljes körű ösztöndíjat bármely egyetemre, élete végéig ingyen BKK bérletet és utána mondjanak le, és tűrjék méltósággal ha az emberek aggódnak az önök vitamin és fehérje beviteléért és ezért rohasztott paradicsomot és záptojást küldenek önök felé a levegőn keresztül.
Ez lenne egy okos megoldás értelmileg korlátozott* vezérigazgatók részre.
*Edlington? Az egy hülye. Aranyos fiú, vág az esze mint a borotva, csak sajnos hülye. (Macskafogó 2.)