Az eltévedt demokrata

AlexNet

Bayer Zsolt és Schmidt Mária:

A klíma változhat

2020. január 06. 08:23 - Alex_W

Van, amit jobb volna 2019-ben hagyni, mintsem áthozni az új évbe, ilyen például a faragatlan Schmidt Mária és a és a még viccnek is rossz Bayer Zsolt kettőse. Az elmúlt év utolsó napjain sikerült mindenkit, akinek van jövője - beleértve saját gyermekeiket és unokáikat is megsérteni, egyetlen interjúban.

A klímaváltozás a mindennapjaink része. Amikor az egész ország szenved a 35°C-tól, amikor a nyári kánikulában megugrik az idősek halálozása, amikor hőgutát lehet kapni a buszra, villamosra várva, amikor Budapesten kilátszik az éhség sziklája a Dunából, amikor már annyi víz sincs a folyóban, hogy a hajók közlekedjenek rajta: mind a klímaváltozásról beszélünk. Klímaváltozásról beszélünk, amikor párakapukat kell felszerelni minden sarokra, hogy egyáltalán élve eljuss gyalog valahova: a klíma változásról beszélünk. Amikor megjelennek a trópusi szúnyogok és velük a trópusi betegségek: a klímaváltozásról beszélünk. Amikor drágul a csokoládé, drágul a banán, drágul a gyümölcs, az a kenyér, a zöldség, az élelmiszer, mert aszály van: a klímaváltozásról beszélünk.

Amikor a tévéhíradó mutatja az országnyi és kontinensnyi erdőtüzeket, amikor Magyarországon sűrűsödnek a tetőket letépő nagy viharok, amikor az aszály után egyszerre annyi eső esik, hogy mindenki mehet homokzsákokat tölteni, lapátolni: na az a klímaváltozás.

A klímakutatók és a klímaváltozást is figyelembe vevő szakemberek figyelmeztetnek: Ahogy Afganisztánban a termőterületek fele elsivatagosodott a globális felmelegedés miatt, ez Magyarországon is bekövetkezhet. Át kell építeni meglévő útjainkat, mert ha nem tudjuk megfékezni a klímaváltozást, akkor nyaranta a most használt aszfaltkeverék egyszerűen le fog folyni az útról. Délben nem lehet majd embert látni az utcán, de szabadtéri munkahelyeken sem, mert olyan nagy lesz a hőség, hogy be kell vezetni a déli, sőt a nappali sziesztát. A klímaváltozás miatt bevándorolnak a trópusi kártevők, vérszívók és betegségek, és ezeket egyetlen műszaki határzár sem állíthatja meg.

Fideszes nyelvre lefordítva: nem vehetitek el gyermekeink egészségét! Nem vehetitek el a dús mezőket, a fás ligeteket, a napozás, vagy épp a szánkózás, hógolyózás és hóember építés élményét. Ne tegyük egy kíméletlen harccá az életet, ne vegyük el tőlük a havat, a tavaszt, az őszt. A nyár ne a tűző nap elöli bujkálásról szóljon. Ne arról szóljon az élet, hogy ha esik, akkor homokzsákot lapátolunk és azért éhezünk, mert a víz elviszi a termést, ha meg nem esik, akkor azért éhezünk, mert minden kiszárad.

Ráadásul Magyarország pont hogy semennyire sincs felkészülve a klímaváltásra. A Fideszes megmondóemberek valóságtól elszakadt elméjében persze egy dubai-jellegű kép él, hisz a világ egyik legmelegebb - ugyanakkor egyik leggazdagabb országában együtt élnek a forrón tűző, égető nappal: minden, még a buszmegálló is hűtve van, és senki sem lép ki az utcára, csak ha nagyon muszáj, s lehetőleg akkor is csak a légkondis autó és az iroda, otthon bejárata között. 

Az hogy a klímaváltozás elleni harc az egyik legfontosabb dolog, hogy ez tényleg arról szól, hogy valamit megőrizzünk és átadjunk gyermekeinknek, könnyű elfelejtkezni, ezzel könnyű viccelődni, ha a légkondicionált lakás és az iroda között egy klímás gépkocsi szállít minket, és csak annyit látunk a világból, amennyit az autóból felfogunk. De van egy rossz hírem: a klímavédelmet lenéző két -- hogy finoman fogalmazzak -- korlátolt értelmi képességű személy is elég fiatal ahhoz, hogy ezeket megérje, és egy legyen a nyári nagy melegben a sürgősségit ellepő szenvedő, rosszul lévő idősek közt. De nekik nem ágy kell akkor, csak játsszák le ezt a szép, 2019. végi videót, biztos segíteni fog ...

203 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alexnet.blog.hu/api/trackback/id/tr1115356820

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.01.06. 08:37:07

A zöld fanatikusok utálják a termélszetet, jhiszen azt hiszik, annak kötelessége alkalmazkodnia hozzánk. Pedig nem, mi kell, hogy alkalmazkodjunk.

A klímahiszti alaptalan.

na__most__akkor 2020.01.07. 00:30:17

Áll a székely a zsiráf kifutója előtt, és nézi:
- Ilyen állat pedig nincs!

------------------------------------
Olyan állat, mint ez a bircaman, nincs...

feribácsi 2020.01.07. 00:32:09

@MAXVAL bircaman közíró: Te csak tudod Iván, te mindenhez is jobban értesz mindenkinél. A tudósok is csak hisztiznek, de csak, hogy neked legyen miről kommentelned. Már szóltam máskor is, ne hagyd abba a gyógyszereid szedését!

NINCS KÉT ELLENZÉK CSAK FASZVERŐK VANNAK 2020.01.07. 01:31:52

A klimahiszteria, egy balliberalis faszsag, a normalis embereket nem erinti.

DFK 2020.01.07. 04:16:28

Az azért ugye alap, hogy a klíma nem stabil, emberi beavatkozás nélkül is folyton változik. A középkori klíma optimum és a mini jégkorszak mond-e valamit a poszternak?

szánmonoxid 2020.01.07. 04:46:55

A klíma folyamatosan változik a Földön, pár tízezer éve még jég borította Európát, aztán elkezdődött a felmelegedési korszak, kihalt a mamut meg jó pár hideghez szokott állat, ahogy a jégkorszak előtt pár százezer évvel is trópusi klíma uralkodott ugyanitt, és élt a Kárpát-medencében oroszlántól orrszarvúig minden, ami ma Afrikában.
Vajon e két időszakban mit hisztiztek volna össze a mai sötét zöldek, ha akkor nem a kőbalta a technika legmodernebb vívmánya?

Lehet, hogy az ember beavatkozása gyorsított ezen a folyamaton, de semmi egyébről nincs szó, csak pár hülye klímahisztijéről, amivel saját maguknak akarják kikaparni a gesztenyét, mint a szerencsétlen norvég szellemi fogyatékos (Asperger-szindrómás) Thunberg kisgyerek, akiből enélkül max. egy középszerű segédmunkás lett volna, de a szülei kitalálták neki azt, hogy legyen harcos környezetvédő, aki beszólogat mindenkinek, és lám, híres lett, dől a pénz, körbeutazza a világot, természetesen a szülőkkel együtt, jaj, de remek.

Ausztrál meg brazil erdőtüzek?
Vajon mennyivel nagyobb területek égtek le, amikor egy villámcsapástól kigyulladt egy őserdő, és a kutya nem oltotta? Ja, persze, nem voltak a közelben sötét zöldek meg idióta firkászok, hogy ezen hisztizzenek.

Nagyobb baj a túlnépesedés, mert ennyi ember soha nem élt a Földön, az összes eddig éltet összeadva sem. Szóval akit zavar a globális katasztrófa, küldjön kotont tonnaszám Afrikába meg Indiába, ahol a túlnépesedést termelik. Meg a hazai hiperpigmentált kisebbségnek is.
Azzal máris többet segít, mint ezzel a hisztizéssel.

szánmonoxid 2020.01.07. 05:19:57

"Magyarország pont hogy semennyire sincs felkészülve a klímaváltásra"
Ahogy te az írásra, koma. Merthogy nem tudsz, csak betűket összehányva hisztizni, és közben pocsék helyesírással hülyeségeket összehordani, a tipikus sötét zöld elmék "jaj, mind meghalunk" vészharangkongatásával.
Csak hát már röhejesek vagytok vele.

elöli = kipusztítja
fideszes - kisbetű, melléknév
dubai - magyarul dubaji, mert az ország neve Dubaj
kettőspont után kisbetű

stb.

Hogy ezeket a faszságokat honnan szedted a bomlott elmédet kivéve, azt nem is tudom:
"Át kell építeni meglévő útjainkat, mert ha nem tudjuk megfékezni a klímaváltozást, akkor nyaranta a most használt aszfaltkeverék egyszerűen le fog folyni az útról. Délben nem lehet majd embert látni az utcán, de szabadtéri munkahelyeken sem, mert olyan nagy lesz a hőség, hogy be kell vezetni a déli, sőt a nappali sziesztát."
Az utak burkolására használt aszfaltbeton a 90 fokot (Celsius) még elviseli megfolyás nélkül, és nem tudom, hallottál-e már róla, de Afrikában meg az Egyenlítő mentén Dél-Amerikában is élnek emberek, ahol kissé melegebb van évszázadok óta, mint amilyen itt a következő 200 évben bármikor lesz.

"Ne arról szóljon az élet, hogy ha esik, akkor homokzsákot lapátolunk és azért éhezünk, mert a víz elviszi a termést, ha meg nem esik, akkor azért éhezünk, mert minden kiszárad."
Mindez így volt már a 60-as években is, amikor klímaváltozásnak még hírét sem hallották, sőt, a Fidesz egyébként valóban akasztófára való vezetői még porbafingó seggdugaszok voltak, már amelyik élt már egyáltalán.

Azt egyébként hallottad, hogy lassul a Föld forgása és keringése is, és emiatt az egyik oldalon mindig éjszaka, a másikon mindig nappal lesz a végén, így az egyik oldalon megsülnek, a másikon megfagynak, aztán majd belezuhanunk a Napba?
És akkor arról még nem is beszéltem, hogy a Föld tengelye is imbolyog a világűrben, nem tartja stabilan a helyzetét, ahogy azt egy ilyen szép nagy pörgettyűtől (giroszkóp) elvárná az ember meg a fizika.
Csak hogy legyen témája a következő hisztifirkálmányodnak is.
Mind meghalunk!
Jajjj!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.01.07. 05:40:02

@feribácsi:

Nem az első eset ez, hogy tidósok tévednek.

Az adatok nem támasztják alá a hisztit, ez a lényeg.

röf 2020.01.07. 06:45:30

Előmásztak az újkomcsik a barlangból, és zöld köpenyt terítettek magukra.
Fogalmuk nincs mit kéne tenni, de előreküldték Karácsonyt:
-Gerikém, vidd a zöld zászlót, mi majd fújjuk hozzá a széndioxidot.....
Ostobák.

DFK 2020.01.07. 07:05:08

Ez az egész arra megy ki, hogy be lehessen vezetni egy csomó dolgot (adók, korlátozások, áttelepítések) a klímaváltozásra hivatkozva. Klímadiktatúrát építenének a klímanácik.

DFK 2020.01.07. 07:10:05

@feribácsi: kapaszkodj meg, senki se bizonyította be még, hogy a jelenlegi klímaváltozás oka (fő vagy kizárólagos) az emberi tevékenység. A felmelegedést mindig az ipari forradalomhoz kötik. Csak mindig elfelejtik hozzátenni, hogy előtte volt egy mini jégkorszak. Szóval mihez képest melegszik a klíma? A mini jégkorszakhoz képest igen, de az azt megelőző korszakhoz képest meg nem.

Nbl 2020.01.07. 08:11:17

Elég fájó pont lehet a Fidesznek a klímakérdés, ha a Habony-művek már egy ekkora blogra is ráindítja a trollkommandót, hehe...

B60 2020.01.07. 08:25:08

@MAXVAL bircaman közíró: nézem, 20e kommented volt! Gratulálok! Mészáros igazi párja vagy. Mindenhez értesz, és persze semmihez! Egy nulla vagy, aki itt fröszögsz! Szánalmas!

vergyula 2020.01.07. 08:29:43

Van itt egy kis félreértés. A magas szén-dioxid-kibocsátás valójában Kínaváltozást okoz. A sok szénerőművük pörgeti a gazdaságot.

Grimbusz Makszimusz 2020.01.07. 08:32:58

@Nbl: Elég fájó pont lehet a Fidesznek a klímakérdés, ha a Habony-művek már egy ekkora blogra is ráindítja a trollkommandót, hehe...

Így legalább születnek érdemi kommentek is, úgyhogy légy hálás a Habony-műveknek, hogy nem egyedül árválkodnak a bugyutaságaitok a kommentszekcióban!
Mindjárt neki is esnék a mondatod egyik szavának, ami jellemző rátok, klímahisztisekre és ez a "klímakérdés" szavad! Itt van bennetek a hiba, hogy csak kérdéseitek vannak, a poszt is felsorol rengeteg meteorológiai jelenséget, de egyetlen javaslata sincs hogy mit kellene tenni!
Szerinted pl. ?

KAMA3 2020.01.07. 08:33:52

Ennyi tudóst egy rakáson... És A Legnagyobb mind közül, amelyik két mondattal cáfol.

Hunyadi zokogna... ha látná......ezt 2020.01.07. 09:09:29

Senki sem vitatja, hogy a klíma változik. Mindig, DE mostanra annyira telebasztuk a levegőnket mocsokkal, hogy bizony a folyamatot felpörgettük. Ez a gond. A fényes tekintetű nőstény és elvhű szócsöve teljes mellszélességgel tagad.... Ja, hogy esetleg megvettek minket kilóra a kedves kis "nyersanyag beszállítók"? Teccik érteni, nekik ott a haszon. 2 forintos harácsoló bagázsnak nem számít, hogy lassan lakhatatlan a nyár a városokban, hogy a tél vicc, kiszárad teljesen a Kisalföld, stb.
A zsozsó a zsebükben ..... a hülyemunkásparaszt pedig szokja a meleget, mert az régen is volt.

nemecsekerno_007 2020.01.07. 09:12:05

Te mondd, hogy KLÍMAVÁLTOZÁS, a te hangod mélyebb!!!
Fel kell készülni a klímaváltozás hatásaira mert még lassítani se nagyon tudjuk, mellette csökkenteni kell a környezet terhelését illetve tudatosabban kell fogyasztanunk...
Ez a jelenlegi hisztéria azért van mert el kell adni a napelemeket meg a Teslákat...

Grimbusz Makszimusz 2020.01.07. 09:30:12

Ebben a klímakérdésben is annyira kilóg a szokásos liberális álhiszti kampány lóláb! Rögtön a poszter sem a klímaproblémával kezdi, hanem Bayerrel és Schmidttel, hogy miket mondtak! Meetoo, engem is molesztált klímavédő minőségemben a Bayer-Schmidt páros, ez áldozathibázutatás és különben is követelem a jogaimat, nyissanak a gendervécé mellé nekem is egy klímaklotyót! Nevetséges, ezt tudjátok csak, kitaláltok valami baromságot és ha még valós problémán is alapul, csináltok belőle egy folyamatos gittrágást, emblematikus figurának betesztek egy sérült kiskorút, aztán már nem is kell a lényeggel foglalkozni, hanem az eltérő véleményűekkel őrjöngtök!

Volocsájev nem eshet el 2020.01.07. 09:33:17

A klima változott, változik és változni fog. Ezt talán nem Lenin mondta, de attól még igaz, sőt pont ettől igaz. Még akkor is igaz ha netalán Smith Mária mondta vagy a Bajer Zsóti.

Hisztériával nem lehet ezen segiteni, kevesebb CO2 kibocsátással is csak annyit, amennyire képes lemondani az autóról, repülőről, tábortűzről a megszokott jóléthez foggal-körömmel ragaszkodó emberiség. Magyarország kiemelkedően teljesitett ilyen téren az elmúlt időszakban, sokkal jobban mint ahogy az orbánfóbiások ezt látni szeretnék. Egyszerűen csak a kezükbe akadt valami és most kipróbálják hogyan lehetne csépelni a politikai ellenséget. Szalmacséplés lesz ez, nem egyéb

feribácsi 2020.01.07. 09:34:40

Tehát a sok okoskodó szerint minden rendben, az emberiség a legjobb úton halad. Gratulálok az éleslátásotokhoz.

pulsarito 2020.01.07. 09:38:53

Én csak azt nem értem, hogy a klímahisztizők miért nem mondjuk a Coca-Cola, Pepsi Cola székházai előtt őrjöngenek, hiszen ők azok akik teleszemetelik a műanyag palackjaikkal a világot, vagy az E.On székháza előtt, amely német cég az áramtermelésének jelentős részét még mindig szénerőművekkel állítja elő!
Vagy miért nem a különböző légitársaságok székházai előtt hisztiznek, akik egyre olcsóbban adják a repülőjegyet, hogy egyre többen repüljenek, egyre több repülőgépen!
Stb. stb.
Persze amikor arról van szó, hogy ezeket a multikat esetleg meg is lehetne adóztatni, akkor mindjárt minden "független-objektív" környezetvédő őrjöngeni kezd, hogy mit képzel a kormány magáról, megi náci-fasiszta-antiszemita stb.
Ismerjük jól!
Kedves klímahisztizők legyenek kedvesek előállni megoldási javaslataikkal, mert pl a klímavészhelyzet kihirdetése - jelentsen ez bármit - nem megoldás!
Végül mások is írták már, hogy a klíma a történelem folyamán állandóan változott, változik.
Én még emlékszem pl. hogy a 70-es években "tudományosan bebizonyították" hogy 50 éven belül beköszönt egy újabb jégkorszak. Most meg állítólag szintén "tudományosan bebizonyították" hogy meg fogunk sülni. Akkor most mi van?
Mindig azt "bizonyítják be tudósok" amit éppen a fősodratú média szeretne!
Mások is írták, hogy a klíma folyamt

pulsarito 2020.01.07. 09:41:44

@pulsarito: az utolsó félmondat nyilván nem kell, csak benn maradt!

Hunyadi zokogna... ha látná......ezt 2020.01.07. 09:53:22

@pulsarito: Teljesen igazad van. Most persze "csak" a levegő került szóba, de nincs elfelejtve a tárgyi mocsok sem. Ez a sztori is sajnos felülről büdös. Trumpli kijelentette, hogy nemrég költött 100 valahány milliárd dolcsit a "hadsereg" fejlesztésre és ha bárki támad akkor odabasz egyet... mondanám okay Mr. but.... ennek az összegnek egy része szerintem elegendő lett volna arra, hogy valóban lebomló műanyagot fejlesszenek ki vezessenek be világszerte kötelezően.
Kis hazánk is belefullad a műanyagba. A primitív és ostoba szemetelők sokasága ellen nem lehet küzdeni. Technológia váltás kell és szemétszedés, keményen.

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2020.01.07. 09:53:44

magyarnarancs.hu/tudomany/nem-a-szenlobbi-ugynoke-78989

" A lényeg, hogy a ma használatos üvegház-modell alapvető fizikai meghatározottságokról nem ad számot. A légkör hosszúhullámú sugárzási szerkezetét - amely az üvegházhatást meghatározza - globális skálájú energetikai kényszerek vezérlik. Szakszerűen szólva, a légkör hosszúhullámú átlátszósága, opacitása, infravörös optikai mélysége - amelyek valamennyien a köznapian üvegházhatásnak, avagy "hőcsapda-hatásnak" nevezett jelenség szakmai mérőszámai - a földi rendszerben egy hosszú távú, stacionárius, elméletileg is levezethető konstans érték körül ingadozik, melyet nem lehet a légkör üvegházhatású gázainak hozzáadásával vagy kivonásával szabadon változtatni. Miskolczi levezette ezt a konstanst, és megmutatta, hogy a földi légkör tényleges üvegházhatása valóban egyenlő ezzel. A projektemben sikerült igazolni mind az elméleti levezetést, mind pedig - független adatbázisokon - a valós adatokkal való egyezést. A konklúzió hétköznapian szólva: a jelenlegi globális felmelegedés NEM ÜVEGHÁZ-melegedés."

Sir Galahad 2020.01.07. 09:54:01

Azt gondolom, a klímakérdés szakmai ügy. A viták oka az, hogy ebből a bázis nélkül maradt baloldal egy erőszakos politikai mozgalmat kreált, a jobboldal meg, ezt felismerve, szintén politikai ügyként kezeli. Emiatt klímaügyben a folyamatos politikai csatározáson kívül nem történik semmi. Megérte? Ja: a baloldalnak igen, közelebb került a hatalomhoz. A többi nem érdekes.

midnightcoder2 2020.01.07. 09:57:56

A klíma valóban változik, egyébként is (épp múlik el egy természetes kis jégkorszak amit egy vulkánkitörés okozott, és egy mesterséges amit az emberiség az 50-es években amikor sok-sok ként pumpált a levegõbe). Kérdés az, hogy mit akarunk ? Alkalmazkodni hozzá, vagy védekezni ellene ?
Ha alkalmazkodni, akkor tudomásul kell venni az ezzel kapcsolatos szívásokat.
Ha tenni ellene, arra belátható idõn belül csak a klíma mesterséges szabályozása a realitás. Ergo, ismét neki kell hasalni egy kis jégkorszak kiváltásának mint az 50-es években, csak most lehetõleg savas esõk nélkül. Mert annak a realitása, hogy 2050-re a világ CO2 semleges lesz, kb. akkora mint hogy Orbán galaktikus csillagrombolóflottát épít, egy lehetõleg színben hozzáillõ Halálcsillaggal.

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2020.01.07. 10:25:03

@midnightcoder2: A a jelenlegi globális felmelegedés NEM ÜVEGHÁZ-melegedés.

Muhammad Balfas 2020.01.07. 10:42:16

Vajon a szerző Alex W mennyit költ repjegyre és ruhára egy évben?

Proud Mary 2020.01.07. 10:44:16

most a Gréta kisasszony ugatott az ausztrál tüzek miatt vagy ez csak brazíliánál volt fontos ahol nem libsi a kormányfő?

Muhammad Balfas 2020.01.07. 10:54:10

@Proud Mary: Grétuskát kiválóan kiszolgálták a Deutsche Bahn I .osztályán a pincérek..

Egyallampolgar 2020.01.07. 11:17:26

Alex_W

Vannak igazságok a cikkben, de szerintem tovább lehetett volna gondolni. A klímaváltozás téma globális. Mindenkit érint. Nem csak unokáinkat, de a másik féltekén élőkunokáit is.
Ez a "kormány". Amelyik kormányzás helyett lop, súlyos problémákat mint a menekült hullám nem megold, hanem politikai tőkévé tesz, az embereknek nem segít hanem félelmeik gerjeszti hogy manipulálhassa őket, a klíma téma nem jó.
100 milliárd forintok égtek el, hogy trógerebbé, aljasabbá tegyék a magyar embereket. Erre most itt a zöld téma. Ami felelősségről, együttérzésről szól. Ez nem fér bele a FIDESZ irányba. Ezért támadják.

Homyak 2020.01.07. 11:18:20

@MAXVAL bircaman közíró:

"A zöld fanatikusok utálják a termélszetet, jhiszen azt hiszik, annak kötelessége alkalmazkodnia hozzánk. Pedig nem, mi kell, hogy alkalmazkodjunk.

A klímahiszti alaptalan. "

Az a baj, hogy amíg a hozzád hasonló kretének tagadják az egészet csak azért mert azt nem a nemzeti jobb karolta fel, addig Ausztrália belefullad a füstbe, az élővilág pusztul.

Közben te meg okádod a baromságokat ész nélkül. Mennyivel jobb lenne a klíma is, ha a hozzád hasonlókkal együtt kevesebben lennénk.

Richard Gaal 2020.01.07. 11:21:23

@szánmonoxid: Csak egy mondatra reagálnék: láttam én a Hungária körúton fél méter mélyre nyomott aszfaltot helyes peremmel körülötte. Úgy látszik nem tudta, hogy neki nem szabadna deformálódni.

Muhammad Balfas 2020.01.07. 11:33:30

@Homyak: A kétezres évek közepén sokkal nagyobb erdőtüzek voltak Brazíliában. Akkor miért nem hisztiztetek. Nem ez volt kiadva ukázban?

Muhammad Balfas 2020.01.07. 11:34:45

Ajon a Neander-völgyi emberek között is voltak a klímahisztérikusok az akkori nagy felmelegedés idején? Nem hinném, hogy álproblémákkal foglalkoztak volna..

Homyak 2020.01.07. 11:42:11

@Muhammad Balfas:

Ez nem éppen igaz. Nem nagyobbak voltak, hanem több helyen égettek de kisebb kiterjedésben. Ezzel ellentétben most kevesebb helyen gyújtogattak, de nagyobb kiterjedésben.

Homyak 2020.01.07. 11:43:53

@Muhammad Balfas:

"Ajon a Neander-völgyi emberek között is voltak a klímahisztérikusok az akkori nagy felmelegedés idején? Nem hinném, hogy álproblémákkal foglalkoztak volna.. "

Bocs, de éveken keresztül hallgattuk a rémisztgetéseket az országba özönlő migránsáradatról, de valahogy évek óta nem jönnek, mégis máig válságállapot van. Hol is van az álprobléma?

Muhammad Balfas 2020.01.07. 12:06:52

@Homyak: Azért nem jönnek, mert ma agyar kormány kiépített a határzárat. Szoktál nézni híreket, hogy mi van a Balkánon? Már a saját hitsorsosaik is utálják őket Boszniában..

Muhammad Balfas 2020.01.07. 12:08:28

@Homyak: Erdőtüzek, felmelegedési időszakok vannak ,voltak lesznek..A föld spontán klimatikus változásaira egyes körök politikát kívánnak építeni, elterelve a figyelmet más sokkal fontosabb kérdésekről..

midnightcoder2 2020.01.07. 12:11:06

@Homyak: Afrikában ma él úgy 1.4 milliárd ember. És jönnek a migrik, mert ennyi embert nem tud eltartani az a kontiens normális színvonalon. A demográfusok szerint 2050-ig ez a szám duplázódni fog. Ha ennek csak a fele jön át, akkor is kétszer annyian laknak majd Európában mint most. És minden második európai néger lesz, aki nem beszéli a nyelvet, nem ért semmihez, a vallása többnyire iszlamista a fanatikus fajtából, az értékrendeje pedig féltucat fényévre az európaitól. De nem, ez nem lesz probléma...

midnightcoder2 2020.01.07. 12:11:47

@Muhammad Balfas: Ez ami most van picit túlmutat a spontán változáson.

Etniez 2020.01.07. 12:19:47

@Grimbusz Makszimusz: neked meg a fideszes péló lóg ki. A szádból.

hoplita 2020.01.07. 12:20:04

@DFK:
És neked a céókettő pépéem értékei?
Az olvadó permafroszt a céhánéggyel?

Nem....és anyád picsája, telibaszva? Ja, ez vagy te.:)

Etniez 2020.01.07. 12:24:10

@Nbl: én is ezen csodálkozom, ez lehetne a nemzeti minimum, a klímavédelem. Erre ideküldik az összes ostoba fidesztrollt, akik készségesen szajkózzák az összes, tudományosan cáfolt butaságaikat, miszerint volt már ilyen meleg és nem emberi tevékenység okozza a klímaváltozást.
A Fidesz szarik a klimára, ahogy az összes hosszú távú dologra (oktatás, egészségügy), pedig a napelemből is tudnának lopni...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.01.07. 12:26:18

@Homyak:

Ausztráliában most van július, az ország nagy része eleve szubtrópus, s az éghajlat melegedése miatt a mérsékelt déli rész is szokatlanul meleg.

Hatalms terület - akkora mint egész Európa -, sok száraz fűvel, fűvel. Gyúlékony.

Plusz Sorosék drónokat is küldtek tűzfröcskölőkkel. De Sorosék nélkül is lenne bozóttűz.

Ilyen az éghajlat, hozzá kell szokni, nem spákolni.

Grimbusz Makszimusz 2020.01.07. 12:26:44

@Homyak: Bocs, de éveken keresztül hallgattuk a rémisztgetéseket az országba özönlő migránsáradatról, de valahogy évek óta nem jönnek, mégis máig válságállapot van. ...

Azért nem jönnek, mert kerítés van (annyian, meg erre) én még láttam őket B.pesten amikor jöhettek,máshol és máshova most is jönnek és jöttek is, azért vannak tele velük a jóléti államok és azért akarják igazságosan elosztani őket! Érdekes módon az olajat, meg a gyémántot soha nem akarták igazságosan elosztani! A klímával meg mit akartok ti magyar libsik a kormánytól? Amazóniában vágják a fákat, Indiában, Kínában, az USA-ban van a szennyező ipar, a szaraikat nem a magyar kormány veszi meg, nem az tud ellene tenni! Az nem klímavédelem, ha egy hülyekislány turnézik az eltorzult arcával és annak tapsikoltok, hogy milyen jókat mond, pedig nem beszél a tengeri olajkutatásról pl. vagy más érdekes konkrétumról, mert az kínos lenne, így nem írják rá a papírra amit felolvastatnak vele! Ja, Karigeri is kihirdette a klímavészhelyzetet? Egyéb ezzel kapcsolatos intézkedés és eredmény van??????? Ja, nincs, de meg vagytok vele elégedve ugye?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.01.07. 12:27:13

@Etniez:

Mo-on mincs eleve klímaprobléma. Még jó is lesz 2-3 fok melegedés az osrzágnak.

Etniez 2020.01.07. 12:28:47

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK: 9 éves tanulmány, ezerszer cáfolták.

wolves84lb 2020.01.07. 12:32:15

Jó látni, hogy a megszokott 10 fidesztroll mindenhez is ért, így természetesen a klímakérdéshez is. És természetesen meg kell védeniük a két főnit, a kancsal milliárdos kurvát és a kampósorrú lárvaarcú parasztot.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.01.07. 12:32:27

@nemecsekerno_007:

Eleve kezdjük ott: a melegedés 4-5 fokkal pozitívum.

Hatalmas jeges területek szabadulnak fel, ezeken majd búzát, egyéb gabonaféléket lehet termeszteni. Drasztikusan csökken az élelmiszer ára, az afrikai éhezők jóllaknak.

Aztán új tengeti útvonalak nyílnak meg északon. A túlszennyezett délebbi utak helyett ott lesz a szállítás.

Ezen kívül ma fél Euópa hatalms mennyiségű enegiát pazarol a téli fűtésre, ez meg lesz spórolva.

Szóval én inkább a melegedés ütemének lassúságát sajnálom.

Etniez 2020.01.07. 12:32:35

@Sir Galahad: a baloldal nem csinált belőle politikai ügyet, bármelyik jobbos kormány is beállhat a klímavédelem mögé.
A posztkomcsi fidesz és fideszfanok politizálnak ebben a kérdésben , szerencsére ők is a sok gyereket tamogatják, legalább "legyártják" a klímakárosuljaikat is.
Gréta szemléletváltozásra és határozott lépésekre ösztökéli a világot, nem arra hogy szavazz a baloldalra.
Nem értem, honnan jött nektek ez a butaság, hogy a baloldal klímahisztizik...

Etniez 2020.01.07. 12:34:25

@MAXVAL bircaman közíró: jah, jó lesz amikor kiég a búza és a kukorica, esetleg rongyá ázik a termés a nyári monszuntól.
Fogalmad sincs a klímaváltozásról és a hatásairól, az látszik.

wolves84lb 2020.01.07. 12:34:35

@Grimbusz Makszimusz: ugye tudod, hogy te egy szar ember vagy?

Grimbusz Makszimusz 2020.01.07. 12:34:53

@Etniez: "én is ezen csodálkozom, ez lehetne a nemzeti minimum, a klímavédelem."

Te mindenen csodálkozol, mint a hülye horpadt fejű Pistike az állatkertben! Ti vagytok nemzetünkben a minimum magyar prolik! :D De rendben, ha szerinted ennyire fontos, akkor sorold fel, te mit tettél a klímavédelem érdekében az elmúlt egy hónapban! Érdeklődve várom a felsorolást és a használható ötleteket esküszöm, hogy követni fogom, bár én eddig is odatettem magam, mert egyetlen ausztrál bozótot sem gyújtottam fel és palagázt sem termeltem ki rétegrepesztéses eljárással!

wolves84lb 2020.01.07. 12:35:24

@MAXVAL bircaman közíró: megnézném, mit tesznek veled az ott élők, amikor ezt előadod nekik.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.01.07. 12:37:44

@Etniez:

Nem ég ki. Északabbra húzódnak az egyes növények.

Pl. kíváló oljabogyó fajták lesznek az Alföldön 2050 körül. Meg függe. A magyar paraszt átáll a datolyapálinkára és az olajbogyósajtolásra.

Grimbusz Makszimusz 2020.01.07. 12:38:16

@wolves84lb: Nem vagyok szar ember egyáltalán, a hülye prolik véleménye meg érdektelen számomra! Ezt magadra is veheted rögtön! Egyéb közlendőd van?

Etniez 2020.01.07. 12:38:55

@Proud Mary: Gréta beszél, te ugatsz, ezt az elején tisztázzuk.
Kettő: Brazíliában gyújtogatás volt, aminek a megfékezésével senki nem foglalkozott, termőföldhöz akartak jutni a gazdák. De ezek a földek szegények, néhány év után kiszáradnak és kell az új.
Ausztráliában a klímaváltozás miatt tüzek pusztítanak, akkora területén, amit eloltani nem lehet, csak kimenteni az embereket. 1000+ ház már le is égett...

Ezt utálom bennetek fideszes tuskókban, hogy gondolkodni nem akartok, de mindent véleményetek.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.01.07. 12:39:36

@wolves84lb:

Tudják, hogy igazam van. Lám, ők is oltanak, s nem hőbörögnek.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.01.07. 12:40:49

@Etniez:

A brazil parasztok nem hajlandóak éhenhalni a norvég homokosok kedvéért, de ez miért gond? Ősi emberi szokás az erdőirtás.

Etniez 2020.01.07. 12:41:27

@Grimbusz Makszimusz: te tévedésben vagy, nem akarlak meggyőzni téged semmiről, az első hozzászólásodban demonstráltad a képességeidet.
További jó prolizást és Grétázást.

Homo fideszbirkusz 2020.01.07. 12:43:54

Bojler Zsolti meg Smittmari mélysötétségén, amit ebben ez az ominózus müsorban mutattak, már a 15 évesek is h´ónapokon röhögnek. Visszaidézve Smittmarit:

"Mi az hogy klímaváltozás, hát eddig is volt klímaváltozás, hát akkor miről van most szó?? Hogy a klíma többé ne változzon??"

Ez a két szerencsétlenje 100% pontosággal mutatta meg a Homo Fideszbirkusz faj szellemi színvonalát, azt a nulla alá 23-szor érdemjegyet érdemlő illibbant agyi teljesítményt.

Na és azoknak mekkora szellemi színvonaluk lehet, akik ezt a két Homo fideszbirkuszt követik!

wolves84lb 2020.01.07. 12:44:27

@Grimbusz Makszimusz: nem csak szar ember vagy, de még végtelenül hülye is...szerinted hülye proli vagyok, és nem érdekel a véleményem, ehhez képest mégis visszaböfögtél. Te ostoba, te...

wolves84lb 2020.01.07. 12:45:48

@MAXVAL bircaman közíró: mondom, mégnézném, ők hogyan reagálnak arra, amit idebüfiztél. És örömmel nézném, ahogy 2 centis kis darabkákra vagdosnának.

Etniez 2020.01.07. 12:45:51

@MAXVAL bircaman közíró:
Demagógia lvl 100...
A brazil nagybirtokosról beszélgetünk, semmi baj, zárjuk le Argentínával az üzleti kapcsolatokat és amúgy is le kellene szoknunk a marháról, mert telefingja metánnal a légkört.

Homo fideszbirkusz 2020.01.07. 12:52:03

@MAXVAL bircaman közíró: "Hatalmas jeges területek szabadulnak fel, ezeken majd búzát, egyéb gabonaféléket lehet termeszteni."

Mekkora hülye vagy te Putyin kéme! A klíma változásnak pont az az eredménye, hogy minden szélsőségesebb és károsabb lesz, nem pedig az, hogy majd 1000 kilométerrel arrébb kerül a jó és a rosssz és a végerdmény nulla nyereség, nulla veszteség.

Az meg egy külön kérdés te Harmadik viküalgba exportált Homo Fideszbirkusz, hogy ha az Északi sarkon lehetne majd vígan búzát termelni, akkor ki fogja azt csinálni, honnan fogják importálni a munkaerőt? A teljesen elsivatagosodott Afrikából és Magyarországból fognak majd oda migrálni?

Etniez 2020.01.07. 12:55:31

@MAXVAL bircaman közíró: na látod, most mutattad meg, hogy el sem olvastad a klímaváltozásos tanulmányok egyikét sem.
Magyarországon sivatag lesz az Alföld helyén, ott aztán semmit nem fogsz termelni öntözés nélkül. Öntözni meg nem fogsz tudni, mert mind a Duna, mind a Tisza vízhozama jelentősen csökkenni fog. Hegyekben nem fog megteremni a szőlő, tehát a bornak is annyi lesz, megjelenik Magyarországon az új szúnyog ami mindenféle trópusi betegségeket fog terjeszteni. Nyáron nem csak meleg lesz, hanem szubtrópusi, nagyon intenzív esőzés árvizekkel plusz perzselő meleg.
Meg kell tanulnunk megfogni azt az esőt, mert azt fogjuk tudni inni.

Ezerrel kellene készülnünk erre, a ma elültetett fákat is jól kell kiválasztani, mert bírniuk kell. A Fidesz pedig lebetonoz és térkövekkel rakja ki Budapestet és vesz metrót légkondi nélkül..

Nem értem, miért csinálják így, az ellenzék vitorlájából tudnák kifogni a szelet. Az egész Fidesz ilyen hülye vagy csak Orbán? Fura...

Grimbusz Makszimusz 2020.01.07. 13:05:51

@Etniez: "te tévedésben vagy, nem akarlak meggyőzni téged semmiről, az első hozzászólásodban demonstráltad a képességeidet."

Semmilyen tévedésben nem vagyok, ugyanis én már régen tisztában vagyok a te képességeiddel és tudtam, hogy egy büdös szót nem fogsz tudni válaszolni, hanem elkezdesz fölényeskedni! :D Ergo azért nem válaszolsz, mert szerények ehhez a képességeid és nem azért, mert Gretázok és prolizok, az a gond, hogy a libsimantra gyűjtemény klíma fejezetében még szar demagóg válaszokat sem bocsájtott Soros a rendelkezésetekre, így a "mit is kéne tenni konkrétan" kérdés hallatán menekültök, mint városi keverék tacskó a petárda elől!

Grimbusz Makszimusz 2020.01.07. 13:12:01

@wolves84lb: .szerinted hülye proli vagyok, és nem érdekel a véleményem, ehhez képest mégis visszaböfögtél. ............

Játszani jó vagy, bár csak kis egyszerű játékszer gyanánt, de komolyan nem veszlek, mert nem lehet!

chrisred 2020.01.07. 13:14:01

@Etniez: "A Fidesz pedig lebetonoz és térkövekkel rakja ki Budapestet és vesz metrót légkondi nélkül"

Mondjuk tényleg kár lett volna légkondit szerelni beléjük, ha úgyis szétesnek a rozsdától.

mgdé 2020.01.07. 13:14:32

@MAXVAL bircaman közíró:

"tűzfröcskölőkkel"

Húha!, ezt nem tudtam. Kösz az infót!!!

(Birca, Birca, csak nem a marslakóhaverod meg a diggerhaverod vezette őket, hogy ily pontosan tudod? :D )

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.01.07. 13:19:16

@Homo fideszbirkusz:

Ilyen a bolygó, nem hajlandó liberális szobahőrmérsékletet biztosítani, szokd meg.

wolves84lb 2020.01.07. 13:19:18

@Grimbusz Makszimusz: ugye te is érzed, mennyire izzadtság és hónaljszagú a válaszod? Ismét? :D

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.01.07. 13:20:54

@Etniez:

A Balkán egyes részein lehet félsivatag, ott se biztos, Mo-on nagyon nem. Mo-on a fő probléma éppen a túl sok víz. Semmi kiszáradási veszély nincs.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.01.07. 13:22:03

@mgdé:

Vannak egyes hírek erről, hogy az önkéntes ausztrália segítők egy része a valóságban gyújtogat, Sorosék parancsára.

Grimbusz Makszimusz 2020.01.07. 13:29:18

@wolves84lb: "ugye te is érzed, mennyire izzadtság és hónaljszagú a válaszod?"

Micsoda parádés szóképeket tudsz, fenomenális! Köszönjük Emese!

Grimbusz Makszimusz 2020.01.07. 13:30:30

A klíma változhat, a libsik ugyanolyanok maradnak!

mgdé 2020.01.07. 13:31:01

@MAXVAL bircaman közíró:

Nekem meg arról van hírem megbízható!!! forrásból, hogy Smittmartschi a Vitya megbízásából a Mars kormányzója volt 1-2 évig, s attól lett ilyen lakhatatlanná a felszínén az a szegény bolygó. Stadion viszont épült már rá, így a bolygóközi stadionversenyt mi nyertük!

chrisred 2020.01.07. 13:36:25

A klíma változik, akárcsak Dózsa László. Ez a két kókler viszont soha nem változik, hazudnak rendületlenül a mindennapi betevőért.

mgdé 2020.01.07. 13:42:08

@Grimbusz Makszimusz:

Ja, ja, jogos, a Tyrannosaurus meg a Megalodon is ab ovo libsik voltak, csak rájuk kell nézni.
(Illetve, a Megalodon lehet, hogy csak születésétől fogva, nem ismerem az anyja szokásait.)
Tegnap láttam is vagy hármat belőlük a Pozsonyi úton.

(Épp a német-kipcsak csata színhelyét látogattam volna, de így inkább elfutottam, s hátrafelé nyilaztam rájuk. Ha kihaltak végre, az az én érdemem!)

mgdé 2020.01.07. 13:44:37

@chrisred:

Szerinted Marcsinak nem jut kajára az örökölt libsi vagyonból? :D
Azaz, nem igazán megélhetési bűnöző.

chrisred 2020.01.07. 13:49:53

@mgdé: A gazdi adta, a gazdi bármikor visszaveheti, ha a házőrző eb nem csahol elég lelkesen.

Hunyadi zokogna... ha látná......ezt 2020.01.07. 13:53:03

@Etniez: Végre.... összefoglaltad. Ennyi.
Ha nem értik semmi baj, majd velük ásatjuk a kutakat.
:)

mgdé 2020.01.07. 13:55:42

@chrisred:

Ungár (férj) vagyonát nem a gazdi adta, csak az azóta Marcsi által hozzá tettet.
Az alapvagyont - elvben - nem vehetné el, hisz pontosan tudjuk, hogy a gazda jogtiszelő ember ...

mgdé 2020.01.07. 13:56:22

@mgdé:

jogtisztelő, na ...

:D

Grimbusz Makszimusz 2020.01.07. 14:07:37

@mgdé: Egyszer írok le valami filozófiai szintű bölcsességet és te még akkor is komolytalankodsz?

mgdé 2020.01.07. 14:12:09

@Hunyadi zokogna... ha látná......ezt:

Kutak, ugyan már ...
Kasler doki megálmodta neki, hogy ha lesz sivatagunk, akkor lesz alatta olajunk is.
Matolcsy már tervezteti is az olajbankók grafikáit, a portrékat és a fúrótornyos hátoldali képeket.
S ha víz nem is lesz, de fagyi igen, hisz látta a Mad Maxben.

mgdé 2020.01.07. 14:17:55

@Grimbusz Makszimusz:

Ne haragudj kérlek, de megfelelő hosszúságú és súlyú irodalom- és forrásjegyzék nélkül sajnos nem tudom önálló gondolatodnak tekinteni. ;)

Grimbusz Makszimusz 2020.01.07. 14:23:37

@mgdé: "Ne haragudj kérlek, de megfelelő hosszúságú és súlyú irodalom- és forrásjegyzék nélkül sajnos nem tudom önálló gondolatodnak tekinteni. ;)"

Helga Beauty Salon kommentjeit elfogadod referenciának? :P

Grimbusz Makszimusz 2020.01.07. 14:24:26

A klíma változhat, de Orbán marad!

midnightcoder2 2020.01.07. 14:27:27

@Etniez: "a baloldal nem csinált belőle politikai ügyet, bármelyik jobbos kormány is beállhat a klímavédelem mögé"

Elõször is, a mostani klímahiszti alapvetõen az amcsi baloldali sajtó mûve, és igazából az amcsi elnökválasztásról szól. Obama idején sem volt semmivel jobb a helyzet mint ma, mégsem folyt a dolog a csapból is. És ha Trampli nem lenne klímaszkeptikus, akkor Grétike ma is egyike lenne a többi névtelen szellemi fogyatékos tinédzsernek. Ami mondjuk hosszú távon jobb is lenne neki.

Másodszor aki ebbõl hasznot húz, az a zöld mozgalom. Õk pedig igazából kommunisták némi zöld mázzal lelöttyintve.

Harmadszor a zöldek megoldása a klímaproblémára kb. annyira életképes mint a magyar foci.

midnightcoder2 2020.01.07. 14:29:53

@Etniez: "Ezerrel kellene készülnünk erre, a ma elültetett fákat is jól kell kiválasztani, mert bírniuk kell. A Fidesz pedig lebetonoz és térkövekkel rakja ki Budapestet és vesz metrót légkondi nélkül"

És ez mennyiben befolyásolja az Alföldön kialakult sivatagot ?

midnightcoder2 2020.01.07. 14:33:42

@Etniez: Amúgy ha #mindmeghalunk, akkor nem kellene tenni valamit a dolog ellen ? Mert hogy az emberiség 2050-re nem lesz CO2 semleges nagyobb atomháború vagy földre pottyant meteorit nélkül, az biztos. Ha viszont a levegõbe tudnánk juttatni némi üvegházhatást kompenzáló anyagot, mint ahogy azt anno tettük az 50-es, 60-as években a kénnel, csak most inkább valami olyan anyaggal ami nem okoz savas esõt, akkor ez a katasztrófa akár elkerülhetõ is lenne.

mgdé 2020.01.07. 14:42:45

@Grimbusz Makszimusz:

Ugye a hivatkozott hölgy TGM eszme- és élettársa? Akkor rendben. :DDD

chrisred 2020.01.07. 14:45:16

@midnightcoder2: Hát, a németek milliói is úgy voltak vele, hogy a Führer majd beveti a csodafegyvert, és egycsapásra minden rendben lesz.

mgdé 2020.01.07. 14:53:41

@midnightcoder2:

Jogos felvetés, betonozzuk le inkább az Alföldet is, s akkor remélhetőleg nem marad hely a sivatagnak. Stadionokat viszont növeszthetünk majd a betonon is ezerszám, s máris egekben a gdp.

Etniez 2020.01.07. 15:00:28

@midnightcoder2: csak egy példát hoztam, nem vagy te hülye, ne játszd.

Homyak 2020.01.07. 15:18:18

@Muhammad Balfas: @Grimbusz Makszimusz:

Na, ti nagyon okosok. Gondoljátok, hogy a migránsokat pont ez a kerítés tartja fel?
Nagyon tévedtek. Ha annyira olvastok, hallgattok híreket, akkor tudhatnátok, hogy az Erdogan-Merkel paktum állította meg a migrácót. Orbán azon kívül, hogy lenyúlta a jobbik ötletét a kerítéssel az ég világon kívül semmit se tett. 5 éve csak pofázik a migrációról, de ez alatt egy épkézláb megoldási javaslat sem esett ki a száján, hogy miért? Mert az egész téma csak a rettegés fenntartása miatt kell neki, hogy a híveinek meglegyen a napi félelme, ami miatt majd ész nélkül szavaznak rá.

Homyak 2020.01.07. 15:22:19

@MAXVAL bircaman közíró:

Megszoktam, hogy te az a fajta vagy, aki örömmel szarik oda, ahol él, mert ennyire vagy igényes.

A klímaváltozás sajnos reális félelem akár tetszik akár nem. Az meg kiakasztó, hogy a hozzád hasonló csökkent értelmi képességűek ebből politikai baromkodást csinálnak (a klíma ugyanúgy változik a jobboldalinak és baloldalinak is).

Az ilyen emberekért nem lenne kár..

midnightcoder2 2020.01.07. 15:46:58

@chrisred: Amit végül az amerikaiak vetettek be, és a II világháború ezzel ért véget. A német csodafegyver amúgy azon múlt, hogy a tudósaik elszámolták a kritikus tömeget.

A klímaváltozás elleni "csodafegyvert" viszont már egyszer bevetettük, ha nem is szándékosan.

midnightcoder2 2020.01.07. 15:50:13

@Homyak: "Ha annyira olvastok, hallgattok híreket, akkor tudhatnátok, hogy az Erdogan-Merkel paktum állította meg a migrácót."

Ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy Erdogan vígan népirthatja a kurdokat Szíriában, az EU-t nem fogja nagyon zavarni, ha cserébe gondosan lelövi a határán a migriket is. Persze ez nem olyan csúnya erkölcstelen náci dolog mint egy kerítés...

Homyak 2020.01.07. 16:07:10

@midnightcoder2:

A fene se akarja védeni a törököket, mert Erdogan is majd jó helyen lesz a történelem szemétdombján Orbán mellett. Nem véletlenül nem tud mit kezdeni az unió a török offenzivával. Ha rászállnak Erdoganra, akkor ránk ereszti a migránsokat..

Ettől még (amire gyakorlatilag te is céloztál) sajnos a migránsok megállítását neki köszönhetjük, nem pedig Orbánnak és a falacskájának.

chrisred 2020.01.07. 16:09:52

@midnightcoder2: Nem, azzal kezdődött a hidegháború.

"A német csodafegyver amúgy azon múlt, hogy a tudósaik elszámolták a kritikus tömeget."

Meg elsősorban azon, hogy a "csodafegyvert" előállító tudósokat a nácik már régen elzavarták Európából.

chrisred 2020.01.07. 16:11:42

@midnightcoder2: Csúnya és erkölcstelen, viszont hatásosabb, mint 150 km hosszú drótkerítés.

midnightcoder2 2020.01.07. 16:47:45

@Homyak: Azért ehhez a dologhoz ketten kellettek, és a másik Merkel volt. Az egésszel az a bajom, hogy amikor Orbán a kerítést emelte akkor minden balfék szétsírta a netet a gonosz és kegyetlen náci Patás miatt aki szegín migriket elzavarja a határról, most viszont lelkesen dicsõítik a csodás Merkel asszonyt aki ezzel a remek kis alkuval megállította a migrációt - amúgy persze valójában nem, mert a Földközi-tengeren azért csak bepottyan úgy évi 100 000 migri.

midnightcoder2 2020.01.07. 16:49:42

@chrisred: Anno nem a hatástalansága miatt ment a sírás balról. Meg amikor bejárta a világsajtót az újságíró csaj által felrúgott migri gyerek. Most, hogy a törökök lelövik a kurd gyerekeket nyilván sokkal jobb. Elvégre arról nincs videó.

morph on deer 2020.01.07. 16:55:17

@Grimbusz Makszimusz:
“ A klíma változhat, de Orbán marad!”

De legalább melegszik!
:)))

chrisred 2020.01.07. 17:09:19

@midnightcoder2: De, valójában ezt jelentette, amikor azt mondták, hogy nem megállítja, hanem más útra tereli a tömeget. Az Uniónak lényegében mindegy volt, hogy a magyar vagy a horvát határon jutnak be.

Nem tudom, hogy kerül ide az operatőr, de tisztességes embernek róla is, meg Erdoganról is van véleménye. Vagy úgy gondolod, mivel vannak tömeggyilkosok, a közönséges garázdák már kitüntetést érdemelnek?

xgage 2020.01.07. 17:18:19

A klíma mindig változott. Most is. Most gyorsabban, mint régen. Na bumm. Aztán vagy kibírja a technikai civilizáció, vagy nem. Vagy kihal az elpuhult emberiség vagy nem. A lényeg, hogy nekem jó legyen. Most. Ja, hogy a tudósok nagy része egyetért (IPCC, meg hasonló baromságok) az emberi eredetben? Tudok citálni pár renegátot, akik éppen nem. Elugrok már gyorsan a jövő hónapban a Seychelle-szigetekre, míg el nem süllyesztik a klímahisztisek...

rallus 2020.01.07. 17:37:45

Az a baj, hogy nálunk egyedül a karizmatikus Karigeri találta meg a felmelegedés elleni csodaszert: klíma vészhelyzetet kell kihirdetni! Ezzel le van tudva a dolog, és ha minden magyar embernek annyi esze lenne, mint neki, akkor mindenki klíma vészhelyzetet kiáltana és akkor a tehenek sem finganának metánt a levegőbe!

Muhammad Balfas 2020.01.07. 18:30:31

@rallus: Kíváncsi lennék ezeknek a klímamániásoknak a fogyasztási számláira, meg az évente repjegyre elköltött pénzre. Vizet prédikálnak és bort isznak..

Muhammad Balfas 2020.01.07. 18:35:04

@midnightcoder2: Ez egyáltalán nem biztos. A jelenleg még érvényben lévő üvegház felmelegedési modell recseg-ropog..Néhány évtized múlva jót röhögünk majd rajta, ahogy most azon, hogy 100-150 éve higannyal akarták kezelni a szifiliszt..De nem kell ilyen messzire menni. Két év múlva sem fogsz már hallani a klímaválságról, mert másik lemezt tesz fel a facebook , a bértollnokoknak pedig új téma lesz kiadva..

Muhammad Balfas 2020.01.07. 18:39:37

@chrisred: Aztán a horvátok és a szlovének is felhúzták a saját határzárukat. Ezt a folyamatot a magyar határzár indította el.Amíg a magyar kormány fel nem építette a kerítésrendszert, addig páholyból nézték, ahogy napi több ezer illegális migráns ömlik be a magyar szomszédhoz..

chrisred 2020.01.07. 19:19:55

@Muhammad Balfas: Legalábbis a migránspánik esetében bejött ez a forgatókönyv.

chrisred 2020.01.07. 19:24:47

@Muhammad Balfas: Ezek nem a horvát-magyar és a horvát-szlovén határon voltak?

Etniez 2020.01.07. 19:27:59

@putris72: nem Gréta állítja a klímaváltozást, hanem a tudósok, Gréta csak infulenszer.

Amúgy annak hiszel, akinek akarsz, dohánygyárak is mindig találtak néhány tudóst, aki szerint a dohányzás nem okoz rákot. Nah, ezért vannak tartva ezek a "tudósok" is.

élhetetlen 2020.01.07. 20:20:08

@nemecsekerno_007: Ugyan, ugyan… Ne beszélj itt tudatos fogyasztásról, a múltkor már feltaláltad a spanyolviaszt. Valami olyat írtál, hogy a 27 %-os áfa a fogyasztás visszafogását célozza. Nem kell ide tudatosság, emeljék az áfát, és az árakat, és aki éhen pusztul, annak már nem lesz gondja a nyári meleggel.

pepin_nymburk 2020.01.07. 20:34:11

@Muhammad Balfas: ugyanolyan magabiztos vagy, mint Tisza István 1918 október közepén, hogy nincs is csehszlovák kérdés, hehehe. Klímaváltozás sincs, és majd 2 év múlva röhögünk rajta?Úgy látszik a hülyeség magyar népbetegség

Muhammad Balfas 2020.01.07. 20:55:04

@chrisred: Amikor kiépült a magyar határvédelmi rendszer, a horvátok és a szlovének is elkezdték védeni a saját határaikat, hisz erre terelődött a forgalom. Volt egy rövid időszak, amikor még a Dunántúl déli határán nem épült ki a magyar védelmi vonal, ekkor még a horvátok átbuszoztatták ide az illegális migránsokat, akik beléptek hozzájuk, később ez a lehetőség megszűnt..

Muhammad Balfas 2020.01.07. 20:57:03

@chrisred: Többek között korunk legfontosabb problémájáról, az egyre fokozódó, és generált illegális migráció problémájáról akarják elterelni a figyelmet a klímahisztivel..

Muhammad Balfas 2020.01.07. 20:59:16

@pepin_nymburk: Nem azt írtam, hogy két év múlva röhögünk rajta, az írtam, hogy két év múlva már egy másik lemez lesz felrakva. Az emberek memóriája kb. 6 hónapra van kalibrálva..Évtizedek múlva fogunk röhögni a klímahisztin, meg az üvegház-felmelegedés modellen..

chrisred 2020.01.07. 21:03:16

@Muhammad Balfas: Tehát igen. Szlovéniának nincs határa nem uniós országgal, a horvát-magyar határzárat meg mi létesítettük az általad említett ok miatt, tehát Union belüli határzárakról van szó. Egy pillantás Balkán térképére világossá teszi, mennyivel nehezebb lenne Horvátországnak hasonló létesítménnyel lezárni a nem unión belüli határait, mint nekünk azt a 150 kilométert.

chrisred 2020.01.07. 21:06:49

@Muhammad Balfas: Vagy fordítva, ízlés szerint. A migránshisztitől begőzölt emberek többsége életében nem látott még migránst, míg Európában az egész lakosság saját bőrén tapasztalja a 40 fokos nyarakat.

pepin_nymburk 2020.01.07. 21:08:38

@Muhammad Balfas: kösz a pontosítást. Már csak egy dolgot árulj el, olyan jól jósol itt mindenki, mi lesz több évtized múlva ( saria Nyugat-Európában, röhögés a klímahisztin), hogy mi lesz kis hazánkban?

Muhammad Balfas 2020.01.07. 21:27:27

@chrisred: Miért SS-t láttál élőben? Egyébként 2015-ben volt alkalmam látni illegális migránst .Tele volt velük a város. Egyikük a város közepén kezdte el élezni a kb. 20 cm pengehosszúságú bökőjét egy betonelemen.
A felmelegedés jelenségével pedig már a Neandervölgyi előemberek is szembesültek..Tele van a bolygó története felmelegedési és lehűlési periódusokkal.A 70 -es években globális eljegesedést vizionáltak a klímahisztérikusok befagyott kikötőkkel és 5 hónapos telekkel riogatva az ezredfordulóra. Már akkor is remekül megéltek a szélhámosságukból..:)

Muhammad Balfas 2020.01.07. 21:32:16

@chrisred: Mit nem értesz? A magyar határzárig a horvátoknak nem kellett bajlódniuk a határvédelemmel. Páholyból nézték, ahogy elkerüli őket az invázió. Miután a teljes magyar déli határ lezárásra került, már kénytelen voltak elkezdeni gondolkodni a saját határvédelmükön, amely eleinte nyilván nem zárt olyan jól, így a szlovének is elkezdték építeni a saját védelmi vonalukat. Jelenleg a bosnyákok gondolkodnak hasonlón..

élhetetlen 2020.01.07. 21:32:45

@Grimbusz Makszimusz: “Ti vagytok nemzetünkben a minimum magyar prolik!”. És te ki vagy? Egy ősi család egymással házasodó tagjainak degenerált leszármazottja? Mert úriember/úrinő nem prolizik. Prolizni az újgazdagok szoktak, vagy azok, akik tudják, hogy az őseiken kívül más emberi értékük nincs. (Az meg nem az ő érdemük).

Hell-Ász 2020.01.07. 22:04:36

Megsérteni bárkit, de hol érdekli ez őket! A hívek tapsolnak is hozzá.

élhetetlen 2020.01.07. 22:35:20

@midnightcoder2: “A Fidesz pedig lebetonoz és térkövekkel rakja ki Budapestet”, vs “És ez mennyiben befolyásolja az Alföldön kialakult sivatagot ?”Nem tudom, mi lesz 30 év múlva, azt tudom, hogy ma mi van. Mo. lakosainak száma 9,773 millió (2019), Budapestté 1,75 (2017), és ahányan még bejárnak ide dolgozni. Fez-ben anno, végig lehetett menni úgy a belvárosban, hogy nem sütött rád a nap, az járdák árnyékolva, az járda mellett fák, és a felszínen futó csepegtető cső a fáknak. És nem lopták el, mert tudták, hogy az ő komfortjukat szolgálja. Igen, az “írástudatlan kecskepásztor arabok” tudták, tudják.Budapesten mi van? Két izzó úttestsáv között egy izzó járdasziget, ahol az esővédő teteje plexiből van, nehogy árnyékoljon is. Lehetne árnyékoló tető is, lehetne a két végén párakapu, és akkor talán nem ájulnának el az emberek, ha kimarad egy villamos. És ezt nem harminc év múlva, hanem régebben, esetleg egy felújításnál kellett volna megoldani. Az Alföld élhetőségét nem befolyásolja Bp. élhetősége. De most, vidéken ültethetsz fát, ami árnyékolja a házadat, a munkák meg úgy mentek anno (14 éves koromban már szedtem markot aratáskor), hogy 35 fokban melegítőben, hogy a tarló ne szúrja fel a lábadat, egy szalmakalap, hogy ne kapj napszúrást, és déltől kettőig, fél háromig ebéd, és pihi az erdőben. Nagyon nem vagyok biztos benne, hogy ez ma is így megy, mert akkor nem került volna kórházba x ember, mikor az új gazda kihajtotta őket hőségben petrezselymet gazolni, de az már nem klíma kérdés. Tehát egy kérdés, hogy mit teszünk a jövőért, a másik, hogy mit teszünk ma az elviselhetőbb élettérért. Úgy néz ki, hogy az utóbbiért semmit. Széll Kálmán tér, valaki elülteti a fákat, és elfelejtenek megállapodni arról, hogy ki gondozza őket! Kipusztultak. Tudom, ezek apróságok, egy folyamatosan kivilágított stadion az igen!

élhetetlen 2020.01.07. 22:49:11

@Muhammad Balfas: “2015-ben volt alkalmam látni illegális migránst .Tele volt velük a város.”. Igen, felterelték őket ide, nem engedték tovább őket, hogy legyen mivel riogatni a hozzád hasonlókat. “Egyikük a város közepén kezdte el élezni a kb. 20 cm pengehosszúságú bökőjét egy betonelemen.”. Képzeld, anno Prágába utaztunk a barátnőmmel, és két gyerekével, önellátás volt tervezve, hozta a szintén húsz centis pengéjű kenyérvágó kést. Persze, elkobozták a reptéren, pedig ő már otthon megélezte. De biztosan ölni akart vele a repülőn. Mert az képtelenség, hogy egy migráns is csak kenyeret akar szeletelni, ugye?

Világít a torony 2020.01.07. 23:51:57

@MAXVAL bircaman közíró:
"Mo-on mincs eleve klímaprobléma. Még jó is lesz 2-3 fok melegedés az osrzágnak."
Ritka hülye jószág vagy bérfirkász.

Világít a torony 2020.01.07. 23:52:53

@MAXVAL bircaman közíró: Megismétlem: "Ritka hülye jószág vagy bérfirkász."

Világít a torony 2020.01.07. 23:56:19

@MAXVAL bircaman közíró: "Mo-on a fő probléma éppen a túl sok víz. Semmi kiszáradási veszély nincs."
Te nagyon hülye vagy ember. Még a bérfirkászok között is kiemelkedően hülye.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.01.08. 00:20:54

@szánmonoxid:

"Nagyobb baj a túlnépesedés, mert ennyi ember soha nem élt a Földön, az összes eddig éltet összeadva sem. Szóval akit zavar a globális katasztrófa, küldjön kotont tonnaszám Afrikába meg Indiába, ahol a túlnépesedést termelik. Meg a hazai hiperpigmentált kisebbségnek is."

+100

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.01.08. 00:22:20

Nem is értem, hogyan lehet normális ésszel egyszerre aggódni a klímaváltozás miatt és tiltakozni Paks 2 ellen.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.01.08. 00:51:34

@szánmonoxid:

"ahogy azt egy ilyen szép nagy pörgettyűtől (giroszkóp) elvárná az ember meg a fizika."

Hadd védjem meg a Földet! :) A Föld igenis tudja a fizikát, a forgástengelye imbolygásának (precesszió) oka az, hogy ez a forgástengely nem merőleges az ekliptika síkjára. :D Persze még ez sem okozna imbolygást, ha a Föld anyaga tökéletesen homogén, az alakja pedig tökéletes gömb lenne.

Ezt nem is neked írom, mert a kommentedből sejthető, hogy ezt te is tudod, hanem azoknak, akiknek új ez az infó.

chrisred 2020.01.08. 03:51:12

@Muhammad Balfas: "Miért SS-t láttál élőben?"

Úgy érted, a 2015. évi menekültválság ugyanúgy a történelem részévé vált, mint a Harmadik Birodalom? Ebben igazad van, persze attól még Trump most is kirobbanthat egy újabb humanitárius válságot a Közel-Keleten.

chrisred 2020.01.08. 03:55:40

@Muhammad Balfas: Ez újabb terelés, előtte is volt horvát határvédelem, meg utána is. Az Unión belüli harárellenőrzések visszaállítása pedig pont azt bizonyítja, hogy európai szinten az a kis keritésdarab a világon semmi megoldást nem jelentett.

Etniez 2020.01.08. 04:59:22

@Muhammad Balfas: olyan jó téged olvasni, hozzászólásodból kihagyva a tényeket és elferdítve az igazságot nyomod a hülyeségedet.

chrisred 2020.01.08. 05:00:28

@Muhammad Balfas: "A 70 -es években globális eljegesedést vizionáltak a klímahisztérikusok befagyott kikötőkkel és 5 hónapos telekkel riogatva az ezredfordulóra."

Ez leginkább a klímaváltozás példátlan gyorsaságát jelzi. Meg az ipari tevékenység közrehatását, mert mondjuk ki mondta volna meg akkoriban, hogy a ötven éven belül a világ ipari termelésének nagy része Kinában fog zajlani?

Etniez 2020.01.08. 05:02:11

@Kovacs Nocraft Jozsefne: a 3 gyerekes CSOK nem zavar ugye? Neked jogod van szaporodni, nekik meg nincs, ugye?

Etniez 2020.01.08. 05:03:12

@Kovacs Nocraft Jozsefne: nem a Földet kell megvédeni, hanem magunkat. Jelenleg a Föld kezdett el védekezni az emberiség ellen.

midnight coder 2020.01.08. 06:59:39

@élhetetlen: "Mert az képtelenség, hogy egy migráns is csak kenyeret akar szeletelni, ugye? "

Ja, az angoloknál elég lelkesen szeletelnek is.

midnight coder 2020.01.08. 07:08:51

@élhetetlen: Azért ma Budapesten valamivel kisebb probléma a napsütés mint Fezben. Ettõl az az építész, aki ezeket a villamosmegállókat tervezte valóban szarhatott volna egy farfekvéses dagadt sünit a plexi elválasztó is egy olyan dolog ami miatt az illetőt augusztusban mögé állítanám pár napig, a másik szépség a tető amin simán befolyik a víz, rádásul az egész "látszóbeton" konstrukció úgy néz ki, mintha a Terminátor első részéből jött volna a robotok lázadása után. 84-ben így képzelték el és tudták megvalósítani filmen az Apokalipszist, mi pedig létrehoztuk villamosmegálló formájában.

midnight coder 2020.01.08. 07:16:46

@chrisred: "Vagy úgy gondolod, mivel vannak tömeggyilkosok, a közönséges garázdák már kitüntetést érdemelnek?"

Nem, de tudod az Erdogan-Merkel megállapodáshoz kellett ám a Merkel is. És én valahogy sehol nem láttam a médiában olyan hajcihőt a Merkel nénivel és a legyilkolt kurd kisgyerkekkel kapcsolatban, mint amekkora a migri kiscsajt felrúgó újságíró esetében volt. Az ezen hetekig nyálukat verő balfékek Merkel néni megállapodását mindig nagy elégedettséggel említik, hogy lám ő milyen ügyesen megoldotta a migri kérdést, szemben Orbán béna kerítésével. És soha, egy pillanatig nem merül fel bennük, hogy az a megállapodás sokkal inkább szembemegy az általuk elméletileg képviselt értékekkel mint a kerítés.

midnight coder 2020.01.08. 07:20:24

@rallus: A zöldek politiksok. Mint ilyenek ahhoz vannak szokva, hogy a törvények átírhatók. És nemigen veszik tudomásul, hogy a fizika törvényeivel ez nem megy.

rallus 2020.01.08. 07:50:26

@midnight coder: Hát van néhány történelmi és politikai axióma, ami nem állná ki a matematika, fizika, vagy akár a biológia törvényeinek kontrollját...
Szerencsére minden hihető, ha elég nagy erő áll mögötte.....

marosy 2020.01.08. 08:08:13

Szarok erre a szar blogra.

chrisred 2020.01.08. 08:10:53

@midnight coder: Ne ízléstelenkedjünk. Az uniós-török megállapodásnak semmi köze nem volt Erdogan mostani szíriai akciójához, amit tudomásom szerint a magyar kormányon kívül senki nem üdvözölt az uniós vezetők közül. A megállapodás szerint Törökországnak arra a célra kellett volna fordítania a kapott forrásokat, hogy a területén lévő menekülteknek jobb körülményeket biztosítson, tehát pont humanitárius célokat szolgált volna. Merkeléket azért éri bírálat, hogy nem ellenőrizték ezeknek a pénzeknek a megfelelő hasznosulását, és nem állították le a folyósítást, amikor kiderült, hogy Erdogannak esze ágában sincs javítani a törökországi menekültek helyzetén.

Grimbusz Makszimusz 2020.01.08. 09:29:40

@Etniez: " a 3 gyerekes CSOK nem zavar ugye? Neked jogod van szaporodni, nekik meg nincs, ugye?"

Na már megint szerencsétlen agymosott libsi tudtál csak lenni? Az afrikai túlszaporodást úgy véded, hogy felhozod a CSOK-ot agyatlan? Afrikában túlszaporodnak, nyomorognak ebből kifolyólag, meg árasztják el a többi kontinenst, nálunk meg a CSOK a népességcsökkenés megállítására hozott intézkedés és eleve saját országon belül támogatja és oldja meg a szaporodást, nem úgy mint az agy nélkül baszó fekák!

Muhammad Balfas 2020.01.08. 10:48:15

@élhetetlen: Megmutatták a valóságot. Szörnyű , tényleg. 80%-uk 40 alatti férfi volt. Ezek a grállovagok úgy "menekültek", hogy otthagyták a nőket és a gyerekeket?

Muhammad Balfas 2020.01.08. 10:49:50

@chrisred: Érdekes ,akkor is nagy volt a CO2 kibocsátás, de nem társítottak hozzá felmelegedést, meg üvegház hatást. Különös nem?

Etniez 2020.01.08. 10:53:29

@Grimbusz Makszimusz: te kis suttyó rasszista, egy 10 tagú afrikai családnak nincs akkora ökológiai lábnyoma, mint egy egy gyermekes magyar családnak.
Az ostoba libsizésed meg tartsd meg a korlátolt barátaidnak.
Ha neked jogod van szaporodni, akkor nekik is, ha nekik se, akkor neked sem.
Ennyire egyszerű.

Etniez 2020.01.08. 10:54:39

@Muhammad Balfas: de, társították, a különös te vagy, lábon kihordtad az agyhalált.

chrisred 2020.01.08. 11:00:03

@Muhammad Balfas: Csak annyira, mint az, hogy akkoriban kifejezetten menőnek tartották, ha valaki dohányzik, és senkinek eszéve sem jutott, hogy elriasztó feliratokat tegyen a cigisdobozokra. Az emberiség csak a saját kárán képes tanulni.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.01.08. 11:28:56

@Etniez:

"Ha neked jogod van szaporodni, akkor nekik is"

Igen, joguk van szaporodni, de ez jog, nem kötelezettség. :) És ez a jog kötelességgel is jár, a szaporulat eltartásának kötelességével. Ha erre akár a fejletlenségük, akár a klíma vagy bármi más miatt nem képesek, akkor ne más népek, más országok nyakába települjenek, hanem építsék fel a saját gazdaságukat - de addig is igazítsák a szaporaságukat a hazájuk eltartóképességéhez.

Mit szólnál hozzá, ha egy piréz család a 10 gyerekéből nyolcat betelepítene a házadba azzal, hogy tartsd el őket, mert ő nem tudja.

(Csak zárójelben: ez már ma is működik, csak állami gondozásnak vagy nevelőszülői rendszernek hívják. Személyesen ismerek olyan piréz anyát - ő persze csak biológiai értelemben anya, mert emberileg egy nagy nulla -, akinek 11 gyereke van, és mind a 11 gyerek állami gondozásban ill. nevelőszülőknél él. Őket már ma is te, én és általában az adófizetők tartják el.)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.01.08. 11:50:06

@chrisred:

"Az emberiség csak a saját kárán képes tanulni."

Azon sem, lásd a dohányzás terjedését/elterjedtségét a nők körében, az alacsonyabb társadalmi rétegekben ill. az ún. fejlődő országokban.

Muhammad Balfas 2020.01.08. 12:04:57

@Etniez: Valóban társítottak? Ehhez képest csökkent a földi átlaghőmérséklet 1940-1970 között,holott a CO2 kibocsátás jelentősen nőtt..

Muhammad Balfas 2020.01.08. 12:07:38

@chrisred: Erőltetett, sánta párhuzam..A II. világháborút követő néhány évtized ipari konjunktúrájában nőtt a CO2 szint, mégis eljegesedéssel riogattak a klímahisztérikusok..

chrisred 2020.01.08. 12:39:17

@Muhammad Balfas: Hányszor kell leírni, hogy nem ugyanaz az iparosodási volumen? Csak egy kiragadott példa: 1965-ben a világ személyautó-állománya 130 millió körül volt, mostanára pedig kezdjük elérni a 2 milliárdot.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.01.08. 14:45:30

@Muhammad Balfas:

Én úgy tudom, hogy nincs _azonnali_ hatása a CO2 kibocsájtás növekedésének. Aztán meg az átlaghőmérsékletet sok egyéb tényező is befolyásolja, leginkább a napfolttevékenység.

"A II. világháborút követő néhány évtized ipari konjunktúrájában nőtt a CO2 szint, mégis eljegesedéssel riogattak a klímahisztérikusok.."

Igen, ez és a sok irreálisan túlzó előrejelzés és riogatás igencsak aláásta a hitelességüket.

Szerintem - és persze tévedhetek - ma sem állapítható meg, milyen mértékben felelős az emberi tevékenység a globális melegedésért, az viszont nem vonható kétségbe, hogy mi is ludasak vagyunk benne.

Sajnos a klimatológusok - a klíma egyszeri jellegéből fakadóan - csak olyan modelleket képesek megalkotni, amelyek ugyan helyesen írják le a klíma eddigi alakulását, ez viszont nem garancia arra, hogy a jövőre nézve is helyes lesz egy modell.

@chrisred:

"1965-ben a világ személyautó-állománya 130 millió körül volt, mostanára pedig kezdjük elérni a 2 milliárdot."

Na és? Egy átlagos mai autó károsanyag-kibocsájtása lényegesen kisebb, mint volt 1965-ben. Jó, a fajlagos CO2-kibocsájtás nem csökkenhetett olyan mértékben, mint az egyéb károsanyag-kibocsájtás, hiszen elsősorban a fogyasztástól függ, de azért időközben megjelentek pl. a katalizátorok.

A legnagyobb gond sajnos az, hogy Európa bele is rokkanhat a klímaharcba, ha pl. Kína két hét alatt kibocsájt annyit, mint Európa egy egész év alatt. A nagy klímavédelemmel Európa csak önmagát szúrja tökön, mert durván rontja a versenyképességét egy olyan világban, ahol már jó ideje amúgy is egyre zsugorodik a jelentősége, gazdasági ereje.

chrisred 2020.01.08. 15:07:07

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Nem látom be, Európa miért pont magát nyiffantaná ki, ha nem venne termékeket Kínától és üzemanyagot az oroszoktól.

élhetetlen 2020.01.08. 20:48:28

@midnight coder: “Ja, az angoloknál elég lelkesen szeletelnek is”. Olvasod a napi magyar híreket? Majdnem mindennap van, hogy megölnek valakit. Nem tizet egyszerre, csak kettőt, hármat, gyerekeket is. Levontad már a nagy következtetést, hogy a magyarok, úgy egyben, gyilkosok? Nem keresek számokat, de gondolom, a migránsok számánál sokkal kevesebb a gyilkolók száma, ahogy a magyar létszámánál is sokkal kisebb a gyilkosok száma. Ennyi. Nem vitatkozom tovább, úgyis azt gondolsz, amit akarsz, nem tűnsz meggyőzhetőnek. Te TUDOD!

élhetetlen 2020.01.08. 21:07:42

@Muhammad Balfas: “Ezek a grállovagok úgy "menekültek", hogy otthagyták a nőket és a gyerekeket?”. Tudjuk, hogy volt, aki a háború elől menekült, azok hozták az asszonyukat, gyerekeiket. Akik csak a kilátástalanság elől menekültek, azok hagyták otthon, hogy majd, ha kapnak egy lehetőséget a maradásra, akkor majd kihozzák őket már valamilyen biztonságba, ez ilyen egyszerű. Ja, hogy hazudtak? Nem akarok a múltban turkálni, de az 56-ban kiszabadult köztörvényesek is mind “politikai üldözöttek” lettek nyugaton. És, ha körülnézel itthon, hányan hazudnak cégügyekben, stb, pedig nem is az életükrők, csak még több pénzről van szó. De, gondolom, őket megérted. Ennyi.

Muhammad Balfas 2020.01.08. 21:19:48

@élhetetlen: " Akik csak a kilátástalanság elől menekültek, azok hagyták otthon, hogy majd, ha kapnak egy lehetőséget a maradásra, akkor majd kihozzák őket már valamilyen biztonságba"

Vagyis akkor nem menekültek, hanem gazdasági bevándorlók. Ne devalváljuk már a menekülés szó értelmét. Ahonnan menekülni kell, ott veszély van és a gyerekek meg a nők se maradhatnak ott.
Egyébként a harmadik világ hány nyomorultját fogadnád be Európába szíved szerint, akik a "jobb élet reményében" kívánkoznak ide? 10 millót? 50 millót? 100 milliót? Fél milliárdot? Mikor mondanád azt, hogy állj köszönjük, elég volt?

Muhammad Balfas 2020.01.08. 21:23:47

@chrisred: @Kovacs Nocraft Jozsefne:

klimaszkeptikusok.hu/wp-content/uploads/2018/06/Miskolczi-2018-Energetika-1.pdf

"Bemutatjuk továbbá, hogy a sok évtizedes globális rádiószondás mérések alapján az üvegházhatás a szén-dioxid-tartalomtól független, speciális, csak a földi klímára jellemző állandó. Az olyan eltúl-zott és komolytalan kijelentések, hogy „légköri szén-dioxid nélkül nem lenne üvegházhatás” [2], pontosan az üvegházhatás elméleti megalapozottságának a hiányából fakadnak"

Miskolczi Ferenc dolgozatát az MTA geofizikai intézete megvizsgálta, és ellentmondásmentesnek találta..

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.01.08. 23:07:37

@chrisred:

"Nem látom be, Európa miért pont magát nyiffantaná ki, ha nem venne termékeket Kínától és üzemanyagot az oroszoktól."

Többszörösen is tévedsz, de a tájékozatlanságodat elnézve ez nem csoda.

1) Az igencsak kétséges hatékonyságú, viszont drága klímaharccal Európa a saját versenyképességét rontja a világpiacon. A német gazdaság még kibírja az Energiewende eszetlen pazarlását, de ez egyetlen más európai országról nem mondható el. Kína és az USA meg röhög a markába, ahogy Európa a jelentéktelenségig zsugorítja magát a világpiacon.

2) A kínai import máshonnan csak drágábban váltható ki. Lásd pl. a klímaaggódók számára oly fontos napelemeket. De Kína más területeken is hovatovább megkerülhetetlenné válik. Sok területen már ma is az.

Kína erősen terjeszkedik, beruház Afrikában. Nincs messze az az idő, amikor már nem is lesz olyan nagy szüksége az európai felvevőpiacra.

3) Oroszországtól nem üzemanyagot, hanem kőolajat és földgázt vásárolunk - ennyit azért illenék tudnod. Szerinted az USA-ban repesztéses technológiával kitermelt alternatívák olcsóbbak és környezetkímélőbbek? Nem is beszélve a kimondottan szennyező tengeri szállításról. :)

Valami oka csak lehet annak, hogy a németek annyira akarják az Északi Áramlat 2-t. :DD Energiewende és Oroszország elleni szankciók ide vagy oda. Sőt még az sem okoz nekik fejfájást, hogy ezzel a számukra oly kedves Ukrajna tranzitlehetőségeit rontják.

Mellesleg Oroszországot nem rázná meg, ha Európa kevesebb olajat vagy gázt vásárolna. Ott van neki Kína mint szinte korlátlan felvevőpiac. Ma még nem, de a szerződések már megvannak, biztos te is olvastál erről.

Summa summarum: Európa fél évszázadon belül a jelentéktelenségbe fog süllyedni. Mit fog számítani Európa klímavonaglása?

Muhammad Balfas 2020.01.08. 23:51:36

Még egy kis adalék:

www.termeszetvilaga.hu/szamok/tv2011/tv1103/berenyi.html

"Már az eddigiek is kétségessé teszik a CO2 és a feltételezett globális felmelegedés antropogén eredetét. Kételyeinket növelheti, hogy becslések szerint a légkör CO2-tartalmában az antropogén eredetű a természeteshez képest mindössze csak legfeljebb néhány százalék (Kutschera). Másrészt ismeretesen a CO2 koncentrációjának növekedésével hővisszatartó hatása egyre jobban csökken (Reményi). "

" Először is a középkori meleg periódus (kb. 800-tól 1200-ig) idején Grönlandon gabonát arattak, de egyéb adatokból is világos, hogy akkor a globális hőmérséklet magasabb volt, mint napjainkban. Másrészt a közkeletű álláspont szerint az ipari forradalom előtt a légkör CO2-tartalma 280 ppm körül mozgott és a feltételezés szerint antropogén hatásokra érte el a mai 380 ppm értéket. Ha szoros az összefüggés a CO2-tartalom és a hőmérséklet között, akkor mivel magyarázható a középkori meleg periódus?"

" Hogy a légkör szén-dioxid-tartalma és a földi átlaghőmérséklet összefüggése nem egyértelmű, azt kétség kívül mutatja, hogy „…a nem kiugróan meleg kambrium elején a szén-dioxid-tartalom a mai érték tizennyolcszorosa volt, míg a jóval melegebb kréta időszakban csupán hatszorosa.” (Császár és mts)"

Etniez 2020.01.09. 07:44:59

@Muhammad Balfas: mindig akad egy-két olyan "tudós", aki legyárt bármit, ha pénzről van szó.

Etniez 2020.01.09. 07:52:34

@Kovacs Nocraft Jozsefne: ökológiai kérdésről beszélünk...
A gazdasági oldala könnyen megoldható, nem kell oda vinni gyógyszert és vizet és a kérdést megoldja a természet.

De ti beleszóltok, hogy mihez van joguk, a másik szélsőség meg tömi őket oltással és gyógyszerrel.

Na neked jogod van a Csok-hoz, akkor nekik is a 10 gyerekhez.

Grimbusz Makszimusz 2020.01.09. 09:33:37

@Etniez: "Na neked jogod van a Csok-hoz, akkor nekik is a 10 gyerekhez."

Mihez van joga??? Túlnépesedés van Afrikában, nincs mit enni, nincs rendes ivóvizük sem elég, menekülnek onnan, de szaporodjanak mert jogaik, azok vannak mi? A CSOK pedig a hazai népesség fogyását próbálja megállítani és önmagában is jelképezi, hogy el tudjuk tartani az itt élőket!

Muhammad Balfas 2020.01.09. 09:51:22

@Etniez: Igen, pl. akik a klímabizniszt szolgálják, ahelyett, hogy reagálnának Miskolczi évekkel ezelőtt megjelent dolgozatára..Tudják, hogyha igazat is adnának neki, akkor sem hozhatnák ezt nyilvánosságra, mert súlyos egzisztenciális válságba sodorná őket..

Etniez 2020.01.09. 10:58:36

@Grimbusz Makszimusz: ahhoz van joga, amihez neked is.

Tudom, nagyon, fáj a kis felsőbbrendűségednek, de Így van.

@Muhammad Balfas: jah, Miskolczi okosabb mindenkinél....

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.01.09. 11:33:10

@Etniez:

"Na neked jogod van a Csok-hoz, akkor nekik is a 10 gyerekhez."

Jog és kötelesség együtt járnak. Bár amióta keresztülnyomták az ENSZ-en, hogy a migráció alapvető emberi jog, ez úgy néz ki, hogy nekik joguk van 10 gyereket csinálni, nekünk meg kötelességünk befogadni és eltartani őket.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.01.09. 11:49:38

@Muhammad Balfas:

"a nem kiugróan meleg kambrium elején a szén-dioxid-tartalom a mai érték tizennyolcszorosa volt, míg a jóval melegebb kréta időszakban csupán hatszorosa."

Ezt valamelyest árnyalja, hogy a kambrium elején a Nap luminozitása a mainál kb. 4-5%-kal kisebb volt, míg a kréta időszak során max. 0.5-1%-kal. Tehát a mai sokszorosának megfelelő CO2-tartalom nem kis része arra "használódott fel", hogy kompenzálja a Nap gyengébb sugárzását.

Mindazonáltal a klímát annyi minden egyéb tényező befolyásolja, hogy nem túl okos dolog kizárólag a CO2-t alapul venni. Nem olvastam utána, lehet, hülyeséget írok, de nem lennék meglepve, ha kiderülne, hogy pl. metánból a mainál sokkal többet tartalmazott a légkör, márpedig a metán sokkal erősebb üvegházgáz, mint a CO2.

vergyula 2020.01.10. 08:52:19

@Etniez: Nyilván joguk van bármennyi gyereket csinálni, ahogy neked is jogod van mondjuk meztelenül aludni a hóban, csak nem kell csodálkozni, ha megfagysz.

@Kovacs Nocraft Jozsefne: A migráció alapvető emberi jog, ahogy a célországnak is alapvető joga, hogy ne engedjen be bárkit. Egyszerűsítve jogom van oda menni, ahová beengednek.

Grimbusz Makszimusz 2020.01.10. 09:48:49

@Etniez: "ahhoz van joga, amihez neked is.
Tudom, nagyon, fáj a kis felsőbbrendűségednek, de Így van."

Figyelj libsi, a jogok addig terjednek, amíg azzal nem sérted mások jogait! Ezt kéne megértenetek és nem halandzsázni jogokról, mert a jogokhoz ész is kéne és annak járnak, akik betartják a szabályokat is, mindenki más csak állat!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.01.10. 12:53:05

@vergyula:

"A migráció alapvető emberi jog, ahogy a célországnak is alapvető joga, hogy ne engedjen be bárkit."

Csakhogy ez a két jog - már amennyiben a migráció tényleg lalapvető emberi jognak tekinthető - ellentmond egymásnak.

Sőt míg az előbbi "jog" az ENSZ vmelyik határozatában le van fektetve - és erre hivatkozva az EU bevándorláspárti emberei ezt a nemzetközi jog szerint is érvényes alapvető emberi jogként akarják lenyomni az államok torkán -, addig az utóbbi sehol nincs lefektetve, sőt a menekültjogi egyezmények és hasonlók kimondottan a migrációs "jog" elsőbbségét szögezik le. Jelenleg ugyan a gazdasági "menekültekre" nem vonatkozik, ám épp azzal akarják kiterjeszteni rájuk is a bevándorlási jogot, hogy azt alapvető emberi joggá akarják nyilvánítani.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.01.10. 17:06:45

@Etniez:

"ahhoz van joga, amihez neked is."

Így igaz. A szír/afgán/stb. polgárnak joga van nem eltartani az én gyerekeimet, nekem meg jogom van nem eltartani az övéit.

chrisred 2020.01.11. 06:25:06

@Kovacs Nocraft Jozsefne: 1. Ez nem érvelés, egyszerűen megismételted a korábbi véleményedet.
2. Szalmabáb - semmit nem írtam arról, hogy mindent máshonnan kellene drágábban beszerezni, csak azt, hogy kevesebbet kellene Kínából importálni. Ha Kína kevesebb árut tud értékesíteni, Európának meg több pénze marad, akkor Kína gazdasági versenyképessége csökken, nem Európáé.
3. Szokás szerint egy általánosan használt magyar szó jelentését kell megvilágosítanom előtted. Üzemanyag: gépbe juttatott anyag, amivel az működni, üzemelni tud. Persze nyugodtan nevezheted fosszilis energiahordozónak is, ha úgy jobban esik.

"Szerinted az USA-ban repesztéses technológiával kitermelt alternatívák olcsóbbak és környezetkímélőbbek? Nem is beszélve a kimondottan szennyező tengeri szállításról. :)"

Újabb szalmabáb: egy szót sem írtam arról, hogy Oroszország helyett máshonnan kellene üzemanyagot (fosszilis energiahordozót) beszerezni.

"Valami oka csak lehet annak, hogy a németek annyira akarják az Északi Áramlat 2-t. :DD Energiewende és Oroszország elleni szankciók ide vagy oda."

Persze, hogy van. A CDU/SPD neoliberális gazdaságpolitikája, amivel Németországot az ipari nagyhatalmak között akarják tartani. Ezért kell nekik Paks 2 is.

"Mellesleg Oroszországot nem rázná meg, ha Európa kevesebb olajat vagy gázt vásárolna. Ott van neki Kína mint szinte korlátlan felvevőpiac."

Na és mivel fizetne Oroszországnak Kína, ha elveszti Európát, mint a termékei első számú felvevőpiacát?

chrisred 2020.01.11. 06:34:08

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Nincs olyan, hogy gazdasági menekült, őket bevándorlóknak hívják. Szokás szerint képtelen vagy elkülöníteni ezt a két fogalmat. Nagyon nagy különbség, hogy az államok elismernek valamilyen alapvető jogot, vagy kötelesek biztosítani. Például a magyar állam elismeri a magyar polgárok lakhatáshoz való jogát, de ez nem azt jelenti, hogy az állam mindenkinek ad lakást. A bevándorlásra vonatkoztatva ezt úgy kell értelmezni, hogy az államok kötelesek a bevándorlásra vonatkozó szabályozást létrehozni, amivel mindenki ugyanazon feltételek mellett bevándorlási joghoz juthat. De ez nem jelenti azt, hogy akár egy embert is kötelesek beengedni, ha nem felel meg a feltételeknek.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.01.11. 13:04:11

@chrisred:

"semmit nem írtam arról, hogy mindent máshonnan kellene drágábban beszerezni, csak azt, hogy kevesebbet kellene Kínából importálni."

Csakhogy máshonnan eleve csak drágábban tudod ugyanazt beszerezni. Akár explicite megírtad, akár nem.

A fenti szánalmas érvelési hibád után azt hiszem, a kommened további részével már nem is kell foglalkoznom. :)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.01.11. 13:11:53

@chrisred:

"Nagyon nagy különbség, hogy az államok elismernek valamilyen alapvető jogot, vagy kötelesek biztosítani."

Egy alapvető emberi joggal való élést biztosítaniuk kell.

"a magyar állam elismeri a magyar polgárok lakhatáshoz való jogát, de ez nem azt jelenti, hogy az állam mindenkinek ad lakást."

Megint hamisan érvelsz, a lakhatáshoz való jog ui. nem jelent lakáshoz való jogot - különben ez állna az alkotmányban vagy ahol éppen áll. A lakhatáshoz való jogot a magyar állam a hajléktalanszállók fenntartásával és hozzáférhetőségével alapszinten biztosítja.

"A bevándorlásra vonatkoztatva ezt úgy kell értelmezni, hogy az államok kötelesek a bevándorlásra vonatkozó szabályozást létrehozni, amivel mindenki ugyanazon feltételek mellett bevándorlási joghoz juthat."

Ez a te értelmezésed, amire ugye vonatkozik az ánuszról szóló mondás. :)

"bevándorlási joghoz juthat"

Ha a bevándorlás alapvető emberi jog, akkor ahhoz senkinek nem szükséges "hozzájutnia", mert azzal születésétől fogva rendelkezik. Ezért hívják alapvető emberi jognak.

chrisred 2020.01.12. 06:03:11

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Ez inkább értelmezési hiba, mert abban, "hogy kevesebbet kellene Kínából importálni", nincs benne, hogy bármit is máshonnan kellene beszerezni. Sem explicite, sem máshogy.

chrisred 2020.01.12. 06:11:31

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Ez a te értelmezésed, amire ugye vonatkozik az ánuszról szóló mondás. :)"

Nem, ezt a véleményre mondják. Tulajdonképpen ez a komment egyetlen értékelhető része, és javadra válna, ha sűrűbben alkalmaznád a saját véleményedre, és nem próbálnád mindenkire ráerőltetni. A szövegértelmezés logikai művelet, az teljesen rendben van, hogy nem szoktál ilyesmit csinálni, de másoknak nem tilthatod meg.

"Ha a bevándorlás alapvető emberi jog, akkor ahhoz senkinek nem szükséges "hozzájutnia", mert azzal születésétől fogva rendelkezik. Ezért hívják alapvető emberi jognak."

Összekevered a jogképességet azzal, hogy valakit felruháznak a jog gyakorlásának lehetőségével.

chrisred 2020.01.12. 06:16:44

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "A lakhatáshoz való jogot a magyar állam a hajléktalanszállók fenntartásával és hozzáférhetőségével alapszinten biztosítja."

Szó sincs arról, hogy a magyar állam biztosítaná a lakhatáshoz való jogot, ilyesmit nem találsz a magyar jogrendben. Az alaptörvény arról rendelkezik, hogy a magyar állam köteles törekedni arra, hogy az emberhez méltó lakhatás feltételeinek megteremtse. (Jelentsen is ez bármit.)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.01.12. 10:12:05

@chrisred:

A hétköznapi nyelv nem igazosik teljes mértékben a formális logikához. Ha valamit egyértelműen akarsz mondani, akkor azt mondd egyértleműen.

Példa:

Vagy megjavítod a gépedet magad, vagy megjavíttatod a szerelővel. A hétköznapi nyelvben ez egy XOR kapcsolatot jelent, hiszen a kettőt nem fogom egyszerre megtenni. Logikailag viszont egy OR kapcsolatot, mely azt is magában foglalja, hogy mindkettőt megteszem.

"Összekevered a jogképességet azzal, hogy valakit felruháznak a jog gyakorlásának lehetőségével."

Az ENSZ-határozqt nem jogképességről, hanem alapvető emberi jogról szól. Te kevered a dolgokat, hogy ne kelljen elismerned a tévedésedet.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.01.12. 10:13:18

@chrisred:

Ez esetben a magyar állam többet tesz a hajléktalanoként, mint amennyit köteles lenne.

Boycie 2020.01.13. 14:28:55

Fáznak a tevék basszus. Akkora a globális felmelegedés :)

index.hu/mindekozben/poszt/2020/01/13/faznak_a_tevek_szaud-arabiaban/

Amikor az volt a hírekben hogy Stockholmban melegebb van mint Athénban, akkor lett gyanús a dolog. Az nem global warming hogy meleg (vagy hideg) légtömegek vándorolnak ide-oda, az eddig is volt. Ha Stockholmban ugy van melegebb hogy Athénban is, na az lehet global warming. És szegény tevéknek se legyen közben havas a háta :)))

chrisred 2020.01.14. 05:29:39

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Ha valamit egyértelműen akarsz mondani, akkor azt mondd egyértleműen."

Egyértelmű volt, csak nem arról szólt, amit beleképzeltél.

"Az ENSZ-határozqt nem jogképességről, hanem alapvető emberi jogról szól. Te kevered a dolgokat, hogy ne kelljen elismerned a tévedésedet."

Az ENSZ határozat a migrációhoz való jogról szól, vagyis arról, hogy bárki a bevándorlással kapcsolatos jogok és kötelességek alanya lehet. Ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy a világ bármelyik országában bevándorlóként élhet, ezt jelentené a jogok szabad gyakorlása.

chrisred 2020.01.14. 05:31:22

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Lényegében igen, az alaptörvény ezzel a "törekszik" kifejezéssel elmosta a felelősség kérdését, nem csak a lakhatási jog tekintetében.
süti beállítások módosítása