Az eltévedt demokrata

AlexNet

132. Fideszesek és fiatalok. Vagy mégsem?

Szexi liberalizmus

2013. november 29. 10:00 - Alex_W

Meglepő eredménytől volt pár hete hangos a sajtó: még a kormánypártot is meglepte - állítólag Giró-Szász András percekig csak hápogott tőle, mint egy kacsa, de állítólag még a szeretett vezírnek is lesett tőle az álla és egy pillanatra levette a szemét az épp aktuális Videoton meccsről - miszerint a fiatalok körében még mindig a Fidesz az állam álompárt.

De nem csak a Fideszt, de mindenkit meglepett. Hogy lehet, hogy az a párt, mely radikálisan megnehezítette a bejutást az egyetemekre, ami tulajdonképp teljesen ifjúság és oktatásellenes, vezet a fiatalok körében?

Egyszerű a válasz: mert cool Fideszesnek lenni. De legalábbis nem égő. Nem jár vele semmilyen egyéb megtiszteltetés, mint a liberálisokkal automatikusan járó homoszexualitás, vagy a baloldallal az automatikusan járó komcsizás. Mert ciki nem Fideszesnek lenni, de ha mégis, akkor legyél Jobbikos.

A bal-liberális körök egyszerűen elvesztették - a tán sose volt - szexiségüket. Egyszerűen nem vonzók.

Az ellenzék ugyanis elfelejtette, hogy nem elég okosnak lenni, de el is kell tudni adni magukat - és Orbán pont ez utóbbiban jó, nagyon jó, sőt világklasszis. Mindent le tud nyomni a híveinek a torkán: a rezsicsökkentés ellenére többet mutató számlákat, a "magyar csoda" ellenére csak stagnáló gazdaságot, növekvő munkanélküliséget és kivándorló fiatalokat; a csökkenő adók ellenére növekvő - és a szegényeken csattanó - állami elvonásokat.

Ennek az ellenszerét nem találja sehol az ellenzék. Se Mesterházy MSZP-je, se Bajnai Együtt 2014-e, de még Gyurcsány Demokratikus Koalíciója sem találja a szexepiljét, pedig vonzerő nélkül, fiatalok nélkül ezt a csatát nem nyerheti meg az ellenzék.

Nem az a gond, hogy papíron nem egyeztek meg. Nem az a gond, hogy nincs meg az az egy ember, aki vezetné az ellenzéket, hanem az, hogy a belső hatalmi harcok miatt az ellenzék nem képes felvenni a kesztyűt Orbán populista ferdítéseivel és hülyeségeivel szemben. Nincs senki, aki kiállna a "komcsizás"-nál és azt mondaná: "Miniszterelnök úr, furcsa dolog komcsizni hallani egy volt KISZ titkárt."

Vagy kiállna a liberalizmus mellett és azt mondaná: "Büszke vagyok arra, hogy liberális vagyok, mert a liberalizmus viszi előre a világot. Liberalizmus nélkül nem lenne köztársaság, sem közteherviselés, sem vallásszabadság. Mert mindaz, ami ma liberalizmus, holnap már a konzervatívok féltve őrzött értéke."

Mert kellene valaki aki megfogalmazza: "Baloldali vagyok. Büszkén vállalom, hogy kiállok a piacgazdaságban is a társadalmi felelősség vállalásért, hogy a közösségek jogai előrébb valók az egyénnél, büszke vagyok, hogy nyitott vagyok a másik ember felé, és megnyugtat a tudat, hogy egy olyan társadalomért harcolunk, mely nem hagyja cserben a szegényeket, az öregeket, a betegeket, a szenvedőket és az árvákat. Szocialisták nélkül ma nem lenne táppénz, nyugdíj, és nem lenne GYES-GYED. Szocialisták nélkül nem lenne társadalombiztosítás."

Lőrincz István vagyok. Magyarországi fiatal. Magyar, keresztyén, baloldali és liberális, és mindezt vállalom.

32 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alexnet.blog.hu/api/trackback/id/tr855657664

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2013.11.29. 22:30:13

Baloldalinak és liberálisnak lenni egyszerre elég fura dolog, de hajrá. Lélekben (majdnem) bárkit tudok bátorítani, akit elvek vezérelnek és nem csak érdekek, vagy az őrület.

ben2 2013.11.29. 22:39:20

Huhh... magas labdák.

"Miniszterelnök úr, furcsa dolog komcsizni hallani egy volt KISZ titkárt."

1988 október 23.-án valahogy nem volt furcsa gumibottal veretni azt a bizonyos volt (középiskolai) KISZ titkárt, míg az akkori aktív állományban szolgáló KISZ titkárok (akikből később milliárdos kapitalisták lettek) a jelentéseiket írták a tartótisztjeiknek.

"Szocialisták nélkül ma nem lenne táppénz, nyugdíj, és nem lenne GYES-GYED. Szocialisták nélkül nem lenne társadalombiztosítás."

Ez úgy lenne pontos, hogy "igazi szocialisták nélkül". Ehhez képest még 4 év a magyar szocialistákból (és liberális haverjaikból, akiknek gyakorlatilag átpasszolták a kormányzást) és ma már nem lenne táppénz, nyugdíj, GYES, GYED és nem lenne társadalombiztosítás.

Szociknak vége 2013.11.29. 22:50:12

A szocikra sosem szavaztak fiatalok.

A mai balos fiatalok Jobbikosok.

A többség meg a fidesszel van mert ki mással, nem mindenki szavazhat urbánus mini zsidópártokra se.

Szociknak vége 2013.11.29. 22:53:59

'Nem az a gond, hogy papíron nem egyeztek meg. Nem az a gond, hogy nincs meg az az egy ember, aki vezetné az ellenzéket, hanem az, hogy a belső hatalmi harcok miatt az ellenzék nem képes felvenni a kesztyűt Orbán populista ferdítéseivel és hülyeségeivel szemben.'

Eleve nem ez a gond, hanem az hogy 2006-10 csődjét még senki nem felejtette el. Egyszerüen túl közeli. Ha Orbán ugyanezt a színvonalat nyomja még 4 évig akkor lenne esélye egy mai Mesterházynak, mert már 8-12 év alatt mindenki mindent elfelejt.

De ez csak elmélet az mszp sehol sem lesz 2014re.

Kard 2013.11.29. 23:16:32

@Brúsz Pringstein: Ez pontosan így van. Orbán faszságait, ezüst hajóját Josip Totját pont 8 év alatt felejtették el.

Krisz11 2013.11.29. 23:25:32

Mi lett a liberalizmussal?
Amikor látod, hogy buzik rendeznek Magyarországon olimpiát, a fél országot terror alatt tartják a rejtett erőforrások, a külföldi cégek dolgozót-vevőt kizsigerelnek, a kormány pedig 6 milliárdból zsinagógát épít Trianon múzeum helyett, akkor tudhatod. A liberalizmus megvalósult.

Kard 2013.11.29. 23:30:33

@Lord_Valdez: Miért is lenne nehéz? Szerinted a demokraták mik Amerikában? Liberálisok és baloldaliak.
Az, hogy szabadelvű vagyok még nem jelenti azt, hogy leszarom a többi ember sorsát.

Fullánkos Algol 2013.11.29. 23:36:11

Ez azért van mert a (durván) '85-'94 (skorpió Plútó) született generáció az elmúlt 250 év bármelyikénél jobban érti és szereti a terror nyelvét. Szóval fog ez változni, remélhetőleg hamar kipusztulnak.
A fideszben meg a jobbikban pedig a terror olyan nagymestereit láthatják mint pl. az egykori (előző életében) kunbéla upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/28/Kun_bela.jpg aki most az orbán www.szuperinfo.hu/2013/10/orbanviktorfideszmpsz09010402.jpg vagy az egykori (előző életében) rákosi m.cdn.blog.hu/sz/szegyenfuzet/image/10.%20R%C3%A1kosi%20M%C3%A1ty%C3%A1s.jpg aki most a rogán upload.wikimedia.org/wikipedia/hu/thumb/e/e3/Rog%C3%A1n_Antal.jpg/250px-Rog%C3%A1n_Antal.jpg az egykori szamuelyről, a lenin-fiúk vezetőjéről - aki most a vona - nem is beszélve.

Fullánkos Algol 2013.11.29. 23:40:16

@Fullánkos Algol: vagy itt van a tisza istván www.origo.hu/i/1310/20131031-oszirozsas-forradalom-1918-magyarorszag-a.jpg aki ma a kövér hetivalasz.hu/data/cikk/2/96/54/cikk_29654/kover_rovid_hajjal.jpg
vagy ezen (1:10) az egykori pintér sándor még garbaiként (az egykori martonyi meg révészmáriusz mellett): filmhiradokonline.hu/watch.php?id=5227
vagy ezen az egykori németh zsolt még landler jenőként: filmhiradokonline.hu/watch.php?id=5305

kozi001 2013.11.30. 00:55:26

"radikálisan megnehezítette a bejutást az egyetemekre, ami tulajdonképp teljesen ifjúság és oktatásellenes, vezet a fiatalok körében?"

ifjúság ellenes?
Sztem a ifjúság értelmesebb része örül annak h ahová jár oda nem boldog-boldogtalant vesznek fel és a diplomája majd ér is vmit és nemcsak egy papír...

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2013.11.30. 00:58:10

a fityisz Vezírel együtt megvalósította a liberók (gazdaságilag számukra csak a neoliber/neokon marad)
egyik nagy álmát:
- 1 kulcsos SZJA
másik 2 nagy liberális álomban jelentős lépéseket tett:
- fizetős felsőoktatás
- flexibilitás, azaz a munka törvénykönyvének "lazítása"
(munkáltatónak több, munkavállalónak kevesebb joga van)
magyarul, hogy könnyebb legyen bárkit bármikor indoklás nélkül kirúgni, ráadásul minimális költségek mellett.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.11.30. 01:21:41

"Szocialisták nélkül ma nem lenne táppénz, nyugdíj, és nem lenne GYES-GYED. Szocialisták nélkül nem lenne társadalombiztosítás."

Bismarck mint szocialista?

en.wikipedia.org/wiki/Otto_von_Bismarck#Bismarck.27s_social_legislation

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2013.11.30. 01:45:54

Ha esetleg valaki még nem értené a bal vagy liberális oldalon, hogy mi áll a jelenség hátterében, akkor én liberálisként megmondom.

Kezdjük azzal, hogy a jobbik sikeres, ami 10 éve utópisztikus lett volna. Mi volt az összkép? Hát azok olyan focidrukkerek a b-középből, meg alulművelt analfabéták, akik hörrögnek hülyeségeket, meg belezavarodnak, hogy most szenttehenes szíriuszi UFO-szakkörös spiritualisták, vagy Szent Istvánt követő keresztények is valójában, mert most ez vagy az a hagyomány.

A kőkemény helyzet meg az, hogy a liberális jogvédelem zsákutcának bizonyult, a közművet meg értelmetlen volt eladni. Én ezt már akkor láttam, és zavart is, hogy a liberálisok leragadnak két hülye hobbijuk mellett, ahelyett, hogy a józan eszüket használták volna, és a liberalizmus lényegét képviselik, nem ezt a liberálisokra ráakaszkodott jogvédő mozgalmak szobatudósi ideáljait. Na meg a közműherdálást, ami a pártkassza miatt lett megjátszva.

Ha valaki ma azt hallja, hogy liberális, akkor a fejéhez kap, hogy ja, azok a cigánybérencek, meg az imperiakisták lakájai. És akkor ez nagyjából rávetül a baloldalra is, akik komcsik is, meg a zsidó nagytőke kiszolgálói is, meg jól elkúrták az egészet.

Na ez a cikiség oka, és nem az, hogy valaki kiáll büszkén elmondani, hogy balos, meg liberális. Mert még mindig nem jöttek rá, hogy el kellene mondani, hogy az nem lesz.

De most őszintén, a cigányok jól jártak az őket züllesztő védelemmel? Hát nem. Csórobbak, mint valaha, messzebb vannak a felzárkóztatástól, mint valaha, és jobban utálják őket, mint valaha.

Ja, és az elején mondtam, hogy liberális vagyok. Mielőtt valaki lenácizna. És tényleg nem szeretem a cigányokat. És nem az előítéleteim miatt, hanem az utoítéleteim miatt. És tökre elbeszélgetek a jobbikosokkal. A műliberálisokat meg ki nem állhatom.

REM. 2013.11.30. 04:05:21

Magyar, keresztyén, baloldali és liberális. Őskáosz van a fejedben Sanyi. Nagyon durván fogalmad sincs..

REM. 2013.11.30. 04:07:11

@kozi001: Teljesen igazad van, de olvasd el az utolsó sorát szegény megvezetett hülyének és sajnálni fogod, hogy beleszóltál.

borzzz 2013.11.30. 04:51:44

@Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang: A közmű kérdésre reagálnék. Valóban nem szerencsés, ha külföldi magáncégek kezében vannak az alapvető közszolgáltatások. De a privatizáció részben kényszer volt: ott álltunk 1990-ben legatyásodott közművekkel és súlyos tőkehiánnyal. Telefonvonalra évekig, évtizedekig kellett várni, volt TV1 meg TV2 (akinek nem tetszett az 1-es műsor) és ma már arra sem emlékszünk, hogy milyen kevés helyen volt normális csatornázás, gázvezeték stb. (belpesti lakások sokaságában fűtöttek olajkályhával).

Annyiban igazat adok neked, hogy sokkal előnyösebb szerződéseket kellett és lehetett volna kötni a külföldi beruházókkal, és nem örökre, hanem korlátozott időre vagy olyan formában, hogy később a közösség (az önkormányzat vagy lakóhelyi társulás, de nem az állam) veszi át a működtetést.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2013.11.30. 06:51:06

@Kard:
Nem igazán. Amerikában történelmi okokból (red scare) nem volt célszerű, ha valaki baloldalinak nevezte magát. Ezért ők elnevezték magukat újliberálisnak (new liberal), vagy New Deal liberalnak.

Nem kell leszarnod más emberek sorsát, de a szociálliberalizmus nagy ellentmondása, hogy a pozitív szabadságjogokat nem lehet érvényesíteni más emberek negatív szabadságjogainak csorbítása nélkül.

2013.11.30. 07:23:17

A hazai liberálisok totálisan lejáratták a liberalizmus eszméjét.
Nem kellett volna a különféle devianciákat jópofaságnak beállítani és ráerőltetni a társadalomra.
Jó érzésű ember nem kér ebből.

magyar ember teli szájjal 2013.11.30. 07:46:39

"Az ellenzék ugyanis elfelejtette, hogy nem elég okosnak lenni, de el is kell tudni adni magukat"
Ezen az okoson a mostani ellenzéket érted? Mit szívsz?

Amúgy a baloldal nem a szegényeket akarja kiemelni hanem a gazdagokat lenyomni, lásd nem azt ígérik hogy lesz adójóváírás, hanem hogy lesz progresszív adó. Adóemelést igérnek azoknak, akik még úgy érzik, hogy egyszer majd, talán, ha sokat küzdenek, nagy jövedelmük lesz.
Nem nehéz ezt összerakni, csak akarni kell.

nu pagagyí 2013.11.30. 07:58:14

Saját jogait illetően a keresztény-konzervatív-népnyúzó hatalom is liberális, jogokat csak másoktól vonna meg. A jogfosztó törvények rájuk nem vonatkoznak. Szabadon csalhatnak adót, mert nem kell félniük a haverok által vezetett igazságszolgáltatástól. Mazsolázhatnak a köztulajdonból. Egymásnak osztogatják az állami munkahelyeket mindenféle kompetencia követelmény nélkül, így nem fenyegeti őket sem a hajléktalanság, sem a közmunka. Bárkit, bármikor meghurcolhatnak ha számon kéri rajtuk a teisztességet és becsületet. Igazi liberálisból kevés van ebben az országban, ahhoz azt kellene belátni, hogy a jogok mindenkit megilletnek és a törvények mindenkire ugyanúgy érvényesek.

nu pagagyí 2013.11.30. 08:08:54

@magyar ember teli szájjal: A gazdagokat senki nem akarja lenyomni. Ha nagyobb a szabadság és tisztább a verseny, akkor előttük a lehetőség, hogy többet teljesítsenek a társadalom és saját maguk hasznára, így több adó mellett is több marad nekik. Ha nem elég ügyesek és tehetségesek, akkor viszont nem is érdemelnek többet.

Ad Dio 2013.11.30. 08:20:16

"Baloldali vagyok. Büszkén vállalom, hogy kiállok a piacgazdaságban is a társadalmi felelősség vállalásért, hogy a közösségek jogai előrébb valók az egyénnél,"

Ez szélsőbal. Kommunizmus. A liberalizmustól messzebb fekszik mint a szélsőjobb.

"büszke vagyok, hogy nyitott vagyok a másik ember felé, és megnyugtat a tudat, hogy egy olyan társadalomért harcolunk, mely nem hagyja cserben a szegényeket, az öregeket, a betegeket, a szenvedőket és az árvákat. Szocialisták nélkül ma nem lenne táppénz, nyugdíj, és nem lenne GYES-GYED. Szocialisták nélkül nem lenne társadalombiztosítás."

Ennek a tételnek meg nézz utána. Ezek a fogalmak már jóval a politikai értelemben vett szocialisták előtt léteztek.

Az amit Te vallasz, a legjobban a társadalmi szolidaritás elvével azonosítható. Viszont én nem látta hogy ezt idehaza egyik vagy másik párt jobban képviselné.

Jelenleg pedig ha lenne is ilyen párt, nem szavaznék rá, mert gazdasági válság van. Ez nem a szociális vívmányok ideje.

Keresztény, liberális, konzervatív fiatal vok (na ez utóbbi már nem 100% így 35 évesen :-) ).

Behajtó70 2013.11.30. 08:43:32

"Hogy lehet, hogy az a párt, mely radikálisan megnehezítette a bejutást az egyetemekre..."

Úgy lehet, te ostoba, hogy rajtatok kívül mindenki tudja, hogy nem kell még kétezer munkanélküli közgazdász! Meg nem kell még ötezer könyvtárszakos bölcsész, meg még háromezer személyi edző!

Helyette kellene víz-gáz-központifűtés szerelő, meg ács, meg lakatos, meg gépész (310 pontra vitték le a bejutást az OE-re!!!), meg energetikai villamosmérnök (270 pont a bejutás)...

Szóval ostoba elvtársak, ezt rajtatok kívül mindenki tudja, így nem is kell a fentieken meglepődni! Mert ti az oktatásról annyit tudtok, hogy minden balfék üljön semmit nem érő gimnáziumba 18 éves koráig, ha bírja, ha nem! Érezd már a cigánygyereket, ugyan hol hellyezkednjen el a gimis végzettségével? Hm? Ostobák, a legostobább Hillerrel az élen, aki csak annyit tudott makogni, hogy holokauszt-képregényt kell bevezetni az általánosokban...

A legisebb alapotok sincs itt semmit kritizálni! Ti már megmutattátok, hogy mihez értetek, 8 év volt rá! És nem a válság miatt voltatok szarok, ezt mindenki tudja a 2006-os öszödi beszédből, és az azt követő gyurcsány-csomagból!

Krisz11 2013.11.30. 09:36:36

@nu pagagyí:
"Ha nagyobb a szabadság és tisztább a verseny, akkor előttük a lehetőség, hogy többet teljesítsenek a társadalom és saját maguk hasznára, így több adó mellett is több marad nekik"
Ez tévedés. Ha ráerőlteted a mindenféle adót a kevés dolgozóra meg vállalkozóra, akkor csak annyit érsz el, hogy nem tud versenyképes áron gyártani, úgyhogy nem veszik meg a termékét. Hanem megveszik a kínait a szlovákot meg a vietnámit. Gondolom te is.
"többet teljesítsenek a társadalom és saját maguk hasznára"
Minek teljesítene a vállalkozó többet az élősködők hasznára, hogy még többet elvegyenek?
Egyébként még így is tudna működni a rendszer a magasabb adókkal, ha a magyarok csak a ( magasabb adók miatt drágább) terméket vennének, vagy a kormány kiszorítaná (pl: vámokkal) a külföldi termékeket. Bár gondolom a többség szerint az már nemzeti szocializmus lenne...
De annak idején nem volt hülyeség az a vám. Megvolt a célja.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2013.11.30. 09:52:53

@Behajtó70:
Nem nagyon akarlak elkeseríteni holmi tényekkel, de az, hogy legyen minden második fiatal diplomás az első Fidesz-kormány agyszüleménye volt.
Sőt, eddig ők kampányoltak azzal, hogy a Gyurcsány-kormány a tandíjjal elveszi a lehetőséget a diákok elől.

"Érezd már a cigánygyereket, ugyan hol hellyezkednjen el a gimis végzettségével?"
És szerinted 8 általánossal könnyebb lesz?

"nem kell még kétezer munkanélküli közgazdász! Meg nem kell még ötezer könyvtárszakos bölcsész, meg még háromezer személyi edző!"
Mondjuk közgazdászokból pont nincs felesleg.
Egyébként pedig erre van egy baromi egyszerű módszer. A központi kvóták elfelejtése és az egyetem által szabadon változtatható tandíj. Aztán a munkaerőpiac gyönyörűen beárazza, hogy melyik diploma mennyit ér.

burakefendi 2013.11.30. 10:04:20

nagyon úgy tűnik a hozzászólások alapján is, hogy a liberalizmus a magukat liberálisnak valló emberek fejében valamilyen nehezen meghatározható utópisztikus ideál. amelyet azonban a hazai liberálisok, vagy a liberálisok általában emberi gyöngeségeik, morális hiányosságaik miatt lejáratnak. röviden, senki nem tudja mi az a liberalizmus, de ez most nem az.. de lehet, hogy éppenséggel ez az, mert csak ennyi van benne.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2013.11.30. 10:59:17

@burakefendi:
Sokkal egyszerűbb:
Ennek az ideológiának hosszú történelme van és az alatt sok változat alakult ki. Ezért erősen elmaszatolódott a jelentése. Számomra a klasszikus liberalizmus a liberalizmus: J. S. Mill és társai. Mások számára Rawls és társai az. De sok ember számára az, amit utál.

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2013.11.30. 11:04:58

@borzzz: A közszolgálati tv nem közmű, a távközlés nem való állami kézbe. Amit kifogásoltam, az a gázszolgáltatás, elektromos művek, vízhálózat, csatormaközmű. Ezeket meg nem a rendszerváltás után verték dobra.

Kard 2013.11.30. 12:03:19

@Lord_Valdez: De aki baloldali az nem kommunista. Egész Skandinávia erősen baloldali berendezkedésű(50% feletti adók, erős szociális háló) és közben totál liberális. Az egyik egy gazdasági elrendezés a másik pedig inkább az elvekről szól. Persze ha a gazdasági liberalizmusról beszélünk akkor igazad van az nem illik össze a szocialista gondolkodásmóddal mivel az alacsony szereplők közötti transzferekre és adókra helyezi a hangsúlyt. De szerintem a cikk nem ezt a fajta liberális szót érti a liberalizmus alatt.

burakefendi 2013.11.30. 15:21:27

@Lord_Valdez: szerintem a magukat liberálisok zöme nem milli és rawlsi liberálisnak vallja magát, csak liberálisnak, amely a szabadságról kevésbé, vagy egyáltalán nem strukturált elképzelésekre alapul.

magyar ember teli szájjal 2013.12.01. 14:58:38

@nu pagagyí: De, a baloldal le akarja nyomni a gazdagokat. És lehetőleg minden sikert felcserékne valami langyos vízzel. Mert nekik az az igazságos. Szerencsére a világ versenyre épül, akármit hazudnak is balról.
süti beállítások módosítása