Az eltévedt demokrata

AlexNet

126. Aláírás gyűjtőkbe futottam

Magyarország megvédi magát

2013. április 29. 11:00 - Alex_W

Rezsicsökkenés: hiábavalóság. Egyszer már kifejtettem, hogy a Kádár-rendszer egyszer már belebukott a mesterségesen lent tartott árakba, családok ezrei buktak bele a rendszer bukása után a piaci árakra való át- (vissza-) térésre.

Viszont vannak, akiknek nem számít, hogy a fiuk, lányuk, unokájuknak milyen fejfájást jelent majd, kézzel-lábbal, húsz körömmel kapaszkodnak mindenbe, ami a nosztalgikus Kádár-rendszert idézi.

Beléjük futottam a hétvégén.

Csendes, egyszerű emberek voltak: kellemes délutáni program volt az aláírásgyűjtés nekik, kedélyesen fagyiztak a meleg, délutáni napsütésben. Amikor kivonult a (helyi) televízió, akkor természetesen vezényszóra, jó kádáristaként alkották a tömeget - egy snitt elejéig.

Íme, működik a Káder-rendszer.

De az egészben a legjobb, a Fidesz sárgával felírt mondat volt a kis pult elején: "Magyarország megvédi magát." Ennyi, nincs folytatás, a mondat csak lógott a levegőben, mindenre használhatóan, mint egy svájci bicska. Mert tisztelt Hölgyeim és Uraim, ennek így nincs semmi értelme: hiányzik a lényeg, a folytatás. Valahogy így:

Magyarország megvédi magát: ezért leváltja Vikátorát!

Magyarország megvédi magát: ezért a stadionok helyett iskolát építünk!

Magyarország megvédi magát: iskolába íratjuk a Hoffmann Rózsát!

Magyarország megvédi magát: visszaállítja Alkotmányát!

Magyarország megvédi magát: ültetünk inkább, és nem vágjuk magunk alatt a fát!

Magyarország megvédi magát: munkahelyet és ne közmunkát!

Magyarország megvédi magát: felépíti jövőjét és fenntartható társadalmát!

Magyarország megvédi magát: és állampolgárai lelkiismereti szabadságát!

Magyarország megvédi magát és a tanulás szabadságát!

Magyarország megvédi magát és a választások tisztaságát!

Ha lett volna nökben szellem és tudás... na igen, akkor bele se fogtak volna így a rezsicsökkentésbe.

72 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alexnet.blog.hu/api/trackback/id/tr95245671

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ati27 2013.04.29. 23:32:06

"Amelyik nép nem tanul a múltban elkövetett hibáiból, az kénytelen újra átélni azt..." Ezzel az idézettel asszem mindent elmondtam.. Sebaj! "HAJRÁ MAGYARORSZÁG, HAJRÁ MAGYAROK!

01234567 2013.04.29. 23:45:51

Mikor hagyjátok már abba ezt a Kádár rendszerezést. Tudjátok mi volt benne a legsz@rabb? Ami utána jött. Ott volt 34 év az orosszal a nyakunkon, a Varsói szerződéssel, a KGST-vel, Moszkvából ellenőrzött tervgazdasággal, Nyugati bojkottal, ezáltal elzárt piacokkal, Cocom listával. Itt volt 23 év szabad demokrácia, amikor meg lehetett volna mutatni. Ez nem a Kádár rendszer hibája, ez nem az egyszerű emberek bűne. Ez a tetves, éhes, buta primitív magyar elit műve, az értelmiségi holdudvarával, és a magyar média gerinctelen alájátszása mellett. Igen, azé az elité, amely, vagy amelynek apja már a Kádár rendszerben is karrierista volt, azé az értelmiségé, amelynek eredője a 60-as években kiegyezett a Kádár rendszerrel, és azzal a médiával, amelynek sok mai lelkes "munkása" akkor az ügyeletes egy segget nyalta úgy, ahogy most valamelyik pórázát tartó pártét. Retkek vagytok, hagyhatnátok már élni az embereket, vagy végre nyugton. Kádárral meg olyanok vagytok, mint a kutya, amelyik a korábbi gazdája sírját jár ki lehugyozni a temetőbe, aztán megugatja.

Fullánkos Algol 2013.04.29. 23:49:47

Meg kell védenetek a pártcsürhéteket, mert már megint úgy kezdődött hogy a másik visszaütött hehe. Lesz majd amikor tényleg meg fog kelleni védenetek magatokat, de akkor nem fogtok majd tudni Magyarország mögé bújni.
Rogán - Rákosi
Szájer - Ágoston Péter mek.oszk.hu/00300/00355/html/img/7b.jpg
Orbán - Kun Béla
Pintér - Garbai filmhiradok.nava.hu/watch.php?id=5227
Kövér - Tisza István
(Ilyen az amikor egyesek a saját bűneik miatti felelősségüket a saját örököseik nyakába próbálják varrni.)
Gyurcsány meg a Klebelsberg volt, előtte meg a Metternich

Pszt! 2013.04.30. 04:39:49

Ha tudta volna nép, hogy mi jön utána, soha nem bukott volna a Kádár rendszer! Az államadósság most is az egekben, csak most az egyszerű ember is nyomorog.

Bretschneider detektív 2013.04.30. 05:23:21

Tankra, magyar!?

Édesen alszol,
s lehet, hogy lelõnek.
Aranyat osztanak
a semmire kelõknek.
Hát kelj fel, ha nem is
Korán, de idõben,
mielõtt vissza-
visznek az idõben!

Utcakõ, utcakõ!
Ma vajjon kinek a cucca kõ?

A múltad óránként
hordják a Kincstárba,
kölykeid jövõjét
belefojtják a mába.
Centenként nyeled
a drága mérget -
fegyvert olajozzon,
vagy közmunkagépet?

Utcakõ, utcakõ!
Ma vajjon kinek a cucca kõ?

A jó pap tanulhat
holtáig s még tovább,
szavaztatni mégiscsak
olcsóbb az ostobább.
A cipésztanfolyamnak
vége van már délben,
gyorstalpalón végez
Vackor a ciklon Bében.

Utcakõ, utcakõ!
Még vajjon kinek a cucca kõ?

Csak a törteket tudja,
tojik az Egészre.
Amit kilógat a sorból,
az az osztály része.
Sosem arról beszél,
amirõl szó van,
õ a legnagyobb lapát
a homokozóban.

Utcakõ, utcakõ!
Még vajjon kinek a cucca kõ?

Így egyetem mellett
vagyonokat pakol,
a tõkét vakarja
s a munkáról papol.
Hol a Pénzt imádják,
ott van minden misén -
járni ugyan nem jár,
jusson, bánom is én!

Utcakõ, utcakõ!
Még vajjon kinek a cucca kõ?

(A következõ két versszak kihagyható 18+ karikás, csak 21 óra után adható le, ha tehát délelõtt olvasod, ugrás az utolsó versszakra!)

Turkálgat, turkálgat,
ugyan, mit akarhat?
Üres zsebed mélyén
megszorítja a farkad.
Fizetni még nem kell,
de nehogy már jó legyen
kóser nõszemélynek
a kijelölt helyen!

Utcakõ, utcakõ!
Nna, vajjon kinek a cucca kõ?

Csak az obszcén bibsi
érzékeny a kéjre,
a Magyar Nõnek széles
a kárpátmedencéje.
Fõleg, ha családtag,
úgyse kell az agyunk!
Az az ország boldog,
ahol jó sokan vagyunk!

Utcakõ, utcakõ!
Nna, vajjon kinek a cucca kõ?

A jó pásztor kihajt
a kopár legelõre,
fõkolomp szavára
sodródunk elõre.
A sor végén álló
ha csak egyet nyalhat,
boldogan él majd,
amíg nem lesz gyarmat.

Utcakõ, utcakõ!
Ne félj, majd akkor futsz, ha lõ-
nek.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.04.30. 06:45:20

:x
na ez már nem semmi...
a libbantak szerint már az is baj, ha alacsonyan vannak az árak

sok sikert elvtársak, 2014-hez
a "több imf hitel, kevesebb mnimiálbér, magasabb árakat!" pogrommal biztosan sok választót állítatok majd magatok mellé

xd

TBone 2013.04.30. 06:58:33

@wmiki: Pont erről szól a cikk. Az átlag magyar nem tud és nem is akarja megérteni, miért veszélyes a rezsicsökkentés.
Tegyük fel, szépen elkezdik lefelé vinni az árakat, és elérnek egy pontra, ahol a külföldi tulajdonosnak nem fogja tovább megérni fenntják, abartani a rendszert. Szépen felajánlják a kormánynak megvételre a közműszolgáltatót. Mindenki örül, hurrá, végre hazai kézben van a cég. És akkor rájönnek, hogy annyi pénzből nem lehet üzemeltetni és fenntartani a rendszert, tehát elkezdik szépen visszaemelni az árakat. Nem 10% fogják, abban biztos lehetsz. A végén többet fogunk fizetni mint, ha maradt volna minden a régiben, és még kifizettünk egy csomó pénzt a közműszolgáltatóért is.
Az egészből a legjobban a külföldi cég fog járni, mert ő legalább visszakapta a pénzének egy részét.

dennisthemenace 2013.04.30. 07:01:45

Megszavazzák újra a FideSS-t mert a magyar nép buta, mint a fold.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.04.30. 07:02:04

@TBone: világos, teljesen meggyőztél, az a jó, ha minden minél drágább, és nem a multikat adóztatjuk, hanem az szja-t növeljük, és a nyugdíjakat csökkentjük

szerintem dolgozzatok ki egy teljes programot, biztosan mindenki arra fog szavazni, látszik, hogy ti igazi felsőbbrendű, értelmiségi, liberális, demokrata szakértők vagytok....

01234567 2013.04.30. 07:03:41

@TBone: Az átlag magyar élni akar. Emberi módon.

01234567 2013.04.30. 07:08:04

@dennisthemenace: A magyar nem buta, semmiképpen sem butább mint az átlag német pl. A vezetők sötétek, korruptak, gerinctelenek, legalább is mint a német vezetők, annál sokkal pl. Ezek foglalták el a rendszerváltáskor a választhatók helyeit. Alternatíva nincs erről is gondoskodnak. Akkor mit kéne csinálnia a magyarnak? Főleg egy ilyen kiszolgáló média(melyik kit),és ilyen nulla simuló(melyik kihez) értelmiség mellett.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2013.04.30. 07:21:42

a kádárkorszak nem bukott meg, megbuktatták, azok a ma milliárdos ettásak (pl. megyó, bajnai, fleto...és az ismeretlen háttérhatalom) akik megunták a parizert majszolni, és rájöttek a közvagyonból hogy lesz kft-rt ami az övék.
senki nem buktatta meg a kádár korszakot, hanem az ettásak megcsinálták a legnagyobb bulit. elloptak egy komplett országot, amit nem meg nem loptak el, azt átjátszották külföldi érdekköröknek.

és most ezek az elvtársak akik ma a piac legodadóbb hívei lettek, pofáznak kádár korról.
na persze.

Miért nem gátak épültek stadionok helyett? 2013.04.30. 08:05:58

Mától egy új fidesz törvény közhírré tétetik:

"a leverlek mint vak a poharat" szólás mától a kétharmad jegyében nem használható!!!

helyette az:
"elverlek mint vak komondor a fideszes képviselő feleséget" kötelező használni!!

látjátok feleim szümtükkel 2013.04.30. 08:14:19

@wmiki:"világos, teljesen meggyőztél, az a jó, ha minden minél drágább, és nem a multikat adóztatjuk, hanem az szja-t növeljük, és a nyugdíjakat csökkentjük"

Te egy butgóg vagy. Mindent annyiért kell adni, amennyibe kerül.

Jól szól a poszt, mert a kádári gazdaságpolitikának éppen az volt a baja, hogy olcsóbban adta, mint amennyibe került, és nem volt aki a különbözetet állja. Most van, mert annyi adót beszednek a néptől, hogy abból futja. A baj ott van, hogy lassan nem lesz miből adót szedni, mert ha nincs termelés ( nem színlelt közmunka stb. ), akkor nem lesz miből adót beszedni. Ugyan oda jutunk.

Kádárék anno 3 %-os kamatra, és 30 évre adták a lakásvásárlási hitelt. Ennek az lett a vége, hogy a hitel alapját képező külföldi kölcsönöket az állam ( amit ugye piaci feltételekkel vett fel, ha jól emlékszem jenben ) nem tudta fizetni, ezért felemelte a kamatot illetve aki végtörlesztett, annak a tartozás jelentős részét elengedte. Ismerős?

Buta aki a közdíjak csökkentése ellen szólók mögött első kanyarban politikai rosszindulatot lát. Ezek az emberek általában jobban értenek a gazdálkodáshoz,mint az átlag, tudják, hogy csak azt érdemes termelni, amit nyereséggel lehet eladni, mert a veszteséget a semmiből nem lehet finanszírozni. Azt is tudják, hogy a szociális piacgazdaságban ( ez volt a fidesz jelszava még néhány éve, vajon most miért nem mondják? ) ez az elv ugyan úgy él, mint a nem sziociálisban. Már régen beigazolódott, hogy a piac az önjáró, ami a vevőnek értékkel bír, az elkel, a többi meg nem. A csökkentett összegű közdíjakból a piacon kapható csöveket, vezetékeket, gépeket kell megvenni, márpedig azokat piaci áron adják még a magyar szolgáltatóknak is.

Kapisgálod?

2013.04.30. 08:27:30

Legyen a kenyér újra 3,60. Erre gyűjtsön aláírásokat a fidesz.
Wmiki, te legyél az első aláíró!

citrix 2013.04.30. 08:29:28

"Phenjanban dúl az építkezési láz, de a látványos beruházások árnyékában az ország éhezik."(Index ma).A kedves vezető országa,maga a pártállam.Koreában,természetesen.Ha valaki hasonlóságot lát a KNDK és Magyarország jobban teljesít között,az egy megátalkodott liberálbolsevik nemzetvesztő hazaáruló.A mi országunk a 2/3-ad országa,maga a megtestesült demokrácia.Nincs személyi kultusz,már hogy lenne.Mellesleg a KNDK is a legnagyobb népi demokráciának tartja magát,a nevében is benne van.

Jhonnyq 2013.04.30. 08:29:46

@wmiki: Ha valamihez nem értesz akkor inkább kérdezz és ne állíts!!!
Tudom,hogy felfoghatatlan számodra de hidd el nem minden igaz amit a hír TV-ben mondanak...
Tudom az is elképzelhetetlen,hogy azok az emberek,többek között itt is ezen a blogon,akik a rezsicsökkentés módszere ellen emelik szavukat,szintén fizetnek rezsit és
meglehet még csak nem is kommunisták bár nem fidesz szavazók...
A világ nem csak fekete és fehér!!! Neked szépen átmosták az agyadat és tették ezt úgy,hogy észre sem vetted...

Jhonnyq 2013.04.30. 08:38:34

@wmiki: Mondd neked jó európa legmagasabb áfáját fizetni?
Utánaszámoltál mennyivel többet fizetsz így a család havi kajájáért?
Neked jó fizetni a tranzakciós adót?
Neked jó többet fizetni a bankodnak a számlavezetésért?
Neked jó többet fizetni a telefonadót?
Neked jó kétszer annyit fizetni pl az autópályamatricáért mint korábban?
Neked jó megemelt jövedéki adót fizetni?
Neked jó,hogy elvették a magágánszámlán gyűlt nyugdijadat?
Sorolhatnám végtelen,vagy csak te is egy vagy akit apu anyu eltart és fogalma sincs semmiről?
Tájékozódj és számolj,meg fogsz döbbeni!!!

Grgabácsi 2013.04.30. 08:40:36

@látjátok feleim szümtükkel: A rezsi helyett a fogyasztást kellene csökkenteni. Amikor 2006-ban elindultak felfelé a gázárak, egyből elkezdték dryvitolni a házakat, cserélni az ablakokat, átépíteni a fűtési rendszereket. Az ezzel foglalkozó vállalkozók jól jártak, a felhasználók jól jártak, mert akár a drágább gáz ellenére is kevesebb lehetett a rezsijük, a kisebb fogyasztás pedig a környezetszennyezést is csökkentette. Az árak emelkedését a saját javunkra kell fordítani. Lásd még olajválság: a drága olaj alacsonyabb fogyasztású, takarékosabb autók fejlesztésére ösztönözte a gyártókat. Ha ma is annyiba kerülne az olaj, mint 1972-ben, valószínűleg nem 5-6 litert fogyasztana egy családi autó. Mondjuk élvezetesebb lenne az autózás, az tuti :)

Naki vagyok kerdojel 2013.04.30. 08:42:37

@TBone: nem érdemes wmikire reagálni, be van szűkülve a tudata.

Én is örülök a rezsicsökkentésnek: télen a durva hidegben nem 56e lesz majd a gázszámlám, hanem 51e (hacsak addig nem szigetelek még egy kicsit). Háromszoros hurrá!!!
De nincs kétségem afelől, hogy előbb-utóbb piaci áron fogják adni a gázt (még akkor is, ha Orbán marad hatalmon), és akkor alaphangon 50-100%-kal meg fog emelkedni az ára - 1 lépésben. Kíváncsi vagyok (igazából persze nem...), hogy wmiki akkor is így fog-e örülni meg multizni, mint most.

Még több stadiont ebbe az országba, legalább legyen hova elmenni köpködni. Felszerelhetik Deutsch Tompika beléptetőrendszerét is végre!

Naki vagyok kerdojel 2013.04.30. 08:44:30

@roli101: A kenyér ára már most is háromhatvan...

:)

felcsutisuttyo 2013.04.30. 08:47:44

Magyarország megvédi magát: ezért ELZAVARJA Vikátorát!

Magyarország megvédi magát: ezért a stadionok helyett iskolát építünk!

Magyarország megvédi magát: NYUGDÍJAS iskolába íratjuk a Hoffmann Rózsát!

Magyarország megvédi magát: visszaállítja Alkotmányát!

Magyarország megvédi magát: ültetünk inkább, AKASZTÓFÁT ( hogy helye legyen a sok Nemzeti Gazembernek) és nem vágjuk magunk alatt a fát!

Magyarország megvédi magát: munkahelyet és ne közmunkát!

Magyarország megvédi magát: felépíti jövőjét és fenntartható társadalmát!

Magyarország megvédi magát: és állampolgárai lelkiismereti szabadságát!

Magyarország megvédi magát és a tanulás szabadságát!

Magyarország megvédi magát és a választások tisztaságát!HA KELL FEGYVERREL IS !!!!!

felcsutisuttyo 2013.04.30. 08:50:54

Ezt a Gazember Bandát Demokratikus úton már nem lehet leváltani...Már most csalásokkal teli a választási törvényük . Gyülölettel pénzelt VÉN RÉSZEGESEKET KÜLDENEK a Bajnanai Kampány kőrútjára!!!!!!JOBBAN FÉLNEK MINT A GYURCSÁNYTÓL FÉLTEK. Értehető, mert ha most a Nemzeti Szarokat sikerül BÁRMI ÚTON ELZAVARNI---aból VÉRES LESZÁMOLÁS IS LESZ --és nem elszámoltatás. már gyűlik a lista!!!!!!!!!!!

felcsutisuttyo 2013.04.30. 08:53:39

NAGYRA BECSÜLÖM A ROMÁN népet!
Igazán Tökös bátor Nemzet!
AMIKOR MEGELÉGELTE A diktatúrát és a diktátort és sleppjét. Három nap alatt elkapta DIKTÁTOR ÉS SEGGNYALÓIT ÉS A KISZOLGÁLÓIT.
A diktátort ..gyors bíroság előtt elítélték ÉS LEÖLTÉK MINT EGY DISZNÓT!!!!!

greatwideopen · http://baconakbisztro.blog.hu 2013.04.30. 08:53:50

@Naki vagyok kerdojel: S mi a piaci ár? A szolgáltatók, gondolom minden kutyafülét beleszámoltak az árba, a hatóság csak korlátozottan tudja ellenőrizni, hogy a költségtételek valósak és indokoltak-e. Nagyon helyes, hogy a kormány arra törekszik, hogy visszavásárolja a monopolhelyzetben lévő szolgáltatókat.
Ilyen esetben az állami cég nem kevésbé hatákony, mint egy magán, nem feltétlenül szükséges, hogy a szolgáltatók magánkézben legyenek.

Bár az is igaz, hogy ez a rezsicsökkentés már a választási kampány része. A Fidesz más (a szolgáltatók) szával veri a csalánt. Más zsebéből könnyebb adni, mint a sajátunkból, főleg, ha nálunk van az ostor.

manager2008 2013.04.30. 08:55:24

@wmiki: Ellentmondásos a helyzet. A jó programot nem érti meg a "nép" mert bonyolult, és szakmai előképzettség nélkül nem is érthető. ezért nem szavazza meg. A rossz programok közül választhatsz és a spirál megy lefelé. Ez már a rómaiaknál is így volt, az eredményt gondolom ismered. Nem abban kellene versenyezni ki mond nagyobb baromságokat, aminek örül az átlagpolgár. Lásd Titanic: Uraim ez a hajó elsüllyeszthetetlen és a jéghegyeket elkerüljük - és később beszállt a mentőcsónakba. Ma a mentőcsónak az a pár milliárd ami kint van már Svájcban.

greatwideopen · http://baconakbisztro.blog.hu 2013.04.30. 08:55:36

@felcsutisuttyo: Aztán szépen arra ébredsz, hogy bilibe lóg a kezed, te, te alvaíró.

felcsutisuttyo 2013.04.30. 08:58:39

Az elmebeteg magyar meg mit csinál?
VÁGJAD A FÁT A HÁTUNKON TE ISTENI VIKTOR.. EZ OLYAN JÓ NEKÜNK.
.ÉS ADJ ALAMIZSNÁT , ANNAK MI CSAK ÖRÜLÜNK.
LOPJATOK CSALJATOK, CSAK NEKÜNK ALAMIZSNÁT ADJATOK!

manager2008 2013.04.30. 09:01:22

@greatwideopen: Az állami cég képtelen hatékonyabb lenni mint a magán, ezer okból. Minden állami szervezet pazarló (a hadsereg és a rendőrség is). Ennek az oka egyszerű, a működtetéshez szükséges forrásokat kapja, és nem maga termeli ki (saját tőke + hitel) így nem motivált a hatékony működésre sem. A személyi erőforrások kiválasztását sem a hatékonyság, tudás stb. motiválja hanem a kapcsolatok. Ha állami szervezetnél mégis hatékonyan gazdálkodsz (mert ez a hobbid) akkor a megtermelt többletet a vezetés elkölti bármire.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.04.30. 09:03:14

@manager2008: :x
nos, azért én szeretném látni azt a jó programot... és talán még vannak ilyen elvetemültek, akik az alapján döntenének

biztos van más is, akit nemcsak a "demokratikus" ellenzék, "több imf hitel, kevesebb minimálbér, magasabb rezsi, kevesebb multi adó, több szja" lózungjai érdekelnék

bemutatnád azt a jó programot, ami elvezeti az országot a kánaánba?
az ilyen index címlapos bérblogon, úgyis annyi felsőbbrendű, értelmiségi liberális szakértő kommentel egész nap, mit nektek egy konkrét programot összedobni?

stim 2013.04.30. 09:05:28

a cikket el sem olvasva.

A Kádár rendszer azért bukott meg mert idegen katonák erőszakkal tartották fent a demokráciának hívott diktatúrát ami nem volt tekintettel az emberre és a piacra sem. Bújtatott munkanélküliség, termelés a fogyasztást nem figyelembe véve, KOKOM lista, vagyis technikai elmaradottság.

Sok embernek rövid ideig lehet hazudni vagy kevés embernek hosszú ideig de sok embernek hosszú ideig nem. Ez igaz qa ma keletkező irományokra és politikai formációkra is:)

Naki vagyok kerdojel 2013.04.30. 09:06:46

@felcsutisuttyo: Az a baj, hogy a nép birka. Még mindig a Fidesz nyer az időközi választásokon.
A nép birka részének hiába magyarázod, hogy van kötelezően kivetendő elkúrási adónk (www.parlament.hu/irom39/09929/09929.pdf, 17. cikk 6. pont), van lejtős választási törvényünk, kiherélt alkotmánybíróságunk, pofátlan kormányunk, amely mindent egyéni képviselői indítványokkal old meg (kíváncsi vagyok, meddig adnak még egyáltalán erre a látszatra, nyugodtan módosíthatnák úgy a vonatkozó törvényt, hogy ezzel se kelljen trükközniük), van 262 hazaáruló fideszes képviselőnk (azaz droidunk, aki gondolkodás nélkül mindent megszavaz) - őt az fogja csak érdekelni (csak az jut el hozzá, ő maga pedig nem tájékozódik, inkább VESZI a Blikket meg a Borsot (engem a mai napig meglep, hogy van ember, aki ezekért pénzt ad)), hogy milyen rendes ez az Orbán, milyen jól csinálja, hiszen csökkent a rezsiköltségem (ismerek konkrét személyt, kb. 1000 forintot spórol havonta).
Abban az országban, ahol népszavazással(!) el lehetett söpörni a 300 forintos vizitdíjat, az 1000 forint mindent visz. Egyszerűen BIRKÁK. ÖKRÖK. BUTÁK, MINT A FÖLD. SÖTÉTEK. Nem tudok finomabban fogalmazni. Emiatt látom reménytelennek a változást. Persze ne legyen igazam - szeretném, hogy ez az ország egyszer még élhető legyen.

Elijah_Baley 2013.04.30. 09:07:26

az államtól való függésen kéne lazítani, de az nem nagyon megy, így marad minden a régiben, fidesz, emeszpé(lobbik, elempé,stb), sorban, felváltva, ugyanaz, pepitában, mindig szará hugyé fogtok dolgozni és a mindenkori rosszfiú kormány dönti el, telik-e zsíroskenyérre hó végén vagy sem.

Naki vagyok kerdojel 2013.04.30. 09:16:35

A piaci árat nagyon egyszerű megállapítani: amennyiért megvesszük a termelőtől, az a piaci ár. Erre persze jönnek egyéb költségek (azért a hálózatot is fenn kell tartani és karbantartani, a nyilvántartásnak is vannak költségei, stb.), a nem gyenge 27%-os ÁFA, és nyilván kell profit is (ha magáncégről beszélünk). Az államnak nem visszavásárolnia kell ezeket a cégeket, hanem egyenlő feltételek mellett versenyeztetni, megakadályozni a monopóliumok kialakulását, és persze ellenőrizni.
Az állami cégekkel az az egyik legnagyobb baj, hogy szinte mindegyik bűzlik a korrupciótól, amitől hánynom kell.

Naki vagyok kerdojel 2013.04.30. 09:18:11

@felcsutisuttyo 2013.04.30. 08:58:39 : Én is így látom. És alig hiszem el.

xvxvxv 2013.04.30. 09:18:26

@wmiki: mennyit lop még a tetves, bolsevik fajtátok tőlünk magyaroktól, a Hazánktól, fideszbolsi?

látom, megjött az étvágyatok, fideszcsicska! zavarja a tetves fajtátokat, hogy az orrotok alá dörgölik a lopásaitokat, nosza, hozzunk egy törvényt arról, hogy a közpénzeket nem vizsgálhat más, csak mink, fideszbolsevikok.

ez az, köpjétek le a magyart, szarjatok a fejére, fideszbolsik. nektek az jelent örömet, ha mennél több pénzt menekítetek ki a berni bankszámláitokra.

emlékszel, fideszcsicska? végigofsórsimoroztátok az elmúlt három évet kifordult szemekkel, szájatok szélén csorgó nyállal, kidülledt nyaki erekkel, még egy picit be is barnázott a gatyeszba néhány vonulgató fideszcseléd közületek a nagy igyekezettől, aztán mikor a nyilvánosság elé került, hogy a legnyagyobb ofsórozók évek óta a gazdáitok, a fideszoligarchák, egyből bekussoltatok, és még a szót is elfelejtettétek, hogy 'ofsór'.

de csak kaparjatok, fideszkúrták, a gazdáitok biztos kegyesek lesznek hozzátok, fideszcselédekhez, amiért lihegve-vonulgatva köszönitek meg nekik, hogy szétlopják a svájci bankszámláikra a Hazánkat - majd odalökik nektek a rágósát...

ez az, magyargyűlölő fideszbolsik, rágjátok le csontig a Hazánkat - de a magyar nem felejt, ez jegyezzétek meg, fideszbolsik!

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2013.04.30. 09:21:41

Reméljük jön a Bajnai és szépen visszaemeli az árakat!
Természetesen az ÁFA-t is fogja csökkenteni, de nem belátható időn belül, mert ugye nagy a válság és az elmúlt 4 év FideSS (haha) kormányzása...

Elijah_Baley 2013.04.30. 09:22:03

@felcsutisuttyo: ja, a securitate szervezésében.
pont, mint az összes poszkomcsi országban, kivéve kis hazánkat, mivel itt semmilyen csoport nem volt érdekelt az uralkodó elit leváltásában, nem is történt meg. a következmények ismertek és szemmel láthatók :)

manager2008 2013.04.30. 09:22:26

@wmiki: Egyszerű a válasz. Nem érthetetlen szövegek kellenek, hanem a gazdaság működési törvényeinek megfelelő állami működés és stabil törvények. Amit a pártok célkitűzésként hirdethetnek a választások idején az viszonylag kis eltérést engedhetne meg, és csak a hangsúlyok elmozdítását eredményezheti nem hatalmas felfordulást eredményező átgondolatlan baromságokat hozhatna létre - szakképzetlen idiótákkal végrehajtva. A mostani hibás működést a statisztika bizonyítja. Kánaánról meg szó sincs, egyenlőre a "lét a tét". De még lehet várni, amíg csak nyugdíjasokból és a munka képtelenekből áll majd az ország. Egy mosogató 1200 EUR-t keres innen 200 km-re, így ki fog itt maradni?

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.04.30. 09:23:34

@xvxvxv: tetszik, ez a józan, személyeskedéstől mentes érvelés..
ez a higgadt hangvétel, és racionális logikai láncolat biztosan sokakat meggyőz, hogy ne a fideszre szavazzon, hanem inkább a bajnai/gyurcsány/kuncze szentháromságra, akik hozzád hasonló harcos értelmiségi demokratákat tudnak a soraikban

lol

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.04.30. 09:24:33

@manager2008: oké, ezeket a konkrétumokat szeretném látni

dobjátok össze
ha igazi értelmiségi szakértők vagytok, akkor biztos könnyen menni fog

köszi

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2013.04.30. 09:26:07

@wmiki: Hagyjad, van ez a beteg csávó, aki 6-8 nickről ír.
Ha valaki megigérné, hogy elveszi ezektől a támogatott antideprsszáns gyógyszereiket, esküszöm rájuk szavaznék, bárki legyen is az! :)

Rive 2013.04.30. 09:27:45

Krízis nélkül ez már nem fog menni.

Most ~ az néz ki, hogy néhány ciklus múlva egy kiadós államcsőd után az európából való kirugatásunk örömére majd Orbán is elmondja a maga kis utolsó beszédét ( mandiner.hu/cikk/20120526_kadar_janos_kadar_janos_utolso_beszede ), oszt' azzal le is lesz tudva.

Pedig láttuk már, hogy ez mennyire nem elég.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2013.04.30. 09:29:33

@Rive: Néhány ciklus? 8-12 év? Annyira az EU sem tervez előre, hát még mi, Magyarok! :)

Sir Galahad 2013.04.30. 09:32:01

"a Kádár-rendszer egyszer már belebukott a mesterségesen lent tartott árakba" Most attól az apróságtól tekintsünk el, hogy nem ebbe bukott bele, de fogadjuk el, hogy a mesterségesen alacsonyan tartott ár rossz. És a mesterségesen magasan tartott, az jó? A közüzemi szolgáltatások árszínvonala sokszorosan meghaladja azt, amit a kereslet elfogadna, csakhogy fűteni, világítani muszáj, a szolgáltatók meg monopolhelyzetben vannak. Így a kereslet-kínálat diktálta piaci árak ki sem alakulhatnak. Kérdezem, ez miért jó? És jelzem: a csökkentett számlák alján fel van tüntetve, hogy a rezsicsökkentés miatt a végösszeg mennyivel lett kevesebb. Aki ezt igazságtalannak érzi, nyugodtan megteheti, hogy ezt a pénzt saját szabad akaratából mégiscsak elküldi a szolgáltatónak.

greatwideopen · http://baconakbisztro.blog.hu 2013.04.30. 09:34:15

@manager2008: Kedves manager, ez elég tankönyvízű, illetve rossz tankönyvízű. Az állami cég is saját tőke+hitel rendszerben működik. Itt nincs különbség. A politikai kapcsolatok komoly tényezők a magáncégeknél is, már csak az állami megbízások okán is. Nincs különbség a menedzsment viselkedésében, a menedzsment a magáncég profitját is elkölti, még ha nincs is akkor is, lásd például, a csődbement és reorganizált bankok vezetőinek fizetett bónuszokat.
Ahol nincs piac, ott nem hatékony a magáncég sem. Márpedig a közszolgáltatóknál nincs. Úgyhogy le kellene már számolni ezzel a beteges, káros mítosszal, hogy magáncég jó, állami cég rossz.

Rive 2013.04.30. 09:35:34

@dr. Kóser Malac: EU biz' tervez. Mi naná, hogy nem - ré is leszen b@szva, amúgy magyaroschan...

Fejesrob 2013.04.30. 09:49:48

Jól hangzik, csak éppen baromság, Kádár nem az alacsonyan tartott árakba bukott bele, hiszen a bérek is alacsonyak voltak. Mondhatni, a kommunizmusban mi egészen jól jöttünk ki, hiszen amit mi termeltünk az eladható volt.

Nevetséges ez a kínlódás, amit a ballibsi kollégák totál komolyan előadnak, csak azért, hogy Orbánékat fikázzák.

Simán meg lehet csinálni egy rezsicsökkentést, belefér a rendszerbe. Politikai okokból egyébként Bajnaiék is megcsinálták volna, más tészta, hogy kicsi volt Gordon mozgástere, hiszen a csőd elkerülésére IMF hitelt kellett felvennie.

Nem kellett volna odáig eljutniuk.

Fejesrob 2013.04.30. 09:52:50

@Sir Galahad: Pontosan így van.

Olyan ez a rezsicsökkentés ballibeknél mint az unortodoxia. Próbálnak belőle egy szitokszót faragni, miközben épp Gyurcsány elkúrásának köszönhető, hogy Bajnainak már nem volt ahhoz mozgástere, hogy unortodox legyen.

egyseg.org · http://egyseg.org 2013.04.30. 10:06:40

Ha az ember méltóvá válik ember mivoltához, a politika és ez az egész mutyulat magától is megszűnik. Azért él, mert mi, emberek így akarjuk. Eltartjuk, finanszírozzuk, engedelmesen bólogatunk nekik. Hát, ez ennyi.

Netuddki. 2013.04.30. 10:08:12

"Magyarország megvédi magát"

Én másképpen közelíteném meg a problémát. A probléma az, hogy az orbán rezsim a fidesz érdekeit úgy adja elő mintha Magyarország érdeke lenne. Pedig óriási tévedésben vannak. Rám ugyan ne hivatkozzanak ezek a trafiktolvajok! A szóhasználatban is jobban tennék ha a Magyarország helyett egyszerűen a fidesz szócskát használnák. De legjobban tennék ha a fideszes kampányt nem közpénzből hanem a fidesz kasszából finanszíroznák...

Netuddki. 2013.04.30. 10:10:41

@Fejesrob: "miközben épp Gyurcsány elkúrásának köszönhető, hogy Bajnainak már nem volt ahhoz mozgástere, hogy unortodox legyen."

Hö? B+, te a bajnait véded? Hát ezt is megértük? Egyenesen a fideszközpontból? Ebből is látszik minden eresztékében recseg-ropog a fidesz...

Netuddki. 2013.04.30. 10:12:06

@Sir Galahad: "Aki ezt igazságtalannak érzi, nyugodtan megteheti, hogy ezt a pénzt saját szabad akaratából mégiscsak elküldi a szolgáltatónak."

Küldd el te B+! Ne más farkával verjed a csalánt demagóg pöcsfej!

2013.04.30. 10:14:04

@Fejesrob: Miért csak 10 %-os a rezsicsökkentés? Miért nem 50 %? Nyugodtan megtehetné a Vezéretek.
De ő csak parasztvakítást akart, ti meg is vakultatok. Máris térden állva imába foglaljátok a nevét. Elérte a célját. Lesznek mindig hülyék, akik szavazni fognak rá.
Csak és kizárólag ezért találták ki a rezsicsökkentést. Jövőre választás lesz. Ismered a választási költségvetés. Első két évben megszorítás, a második két évben megszorítás. Mindig, minden párt így csinálja. Csak most elrontották, mert az első években nem mertek megszorítani, pl. azért, hogy az önkormányzati választásokon is taroljanak. Így most a durva megszorításokat egyszerre kell csinálni az osztogatással. Új adók a cégeknek, de ugyanakkor rezsicsökkentés a köznépnek.
Sajnálom a szerencsétleneket, akik nem látnak át rajtuk.

látjátok feleim szümtükkel 2013.04.30. 10:17:38

@dr. Kóser Malac: "Reméljük jön a Bajnai és szépen visszaemeli az árakat!"

Ezt hol lehet olvasni? Vagy csak álmodtál?

Kossuthcímermiattvertek89ben 2013.04.30. 10:25:31

Szerintem a blogger minimum a nyolcvanas években születhetett, nem előbb...

"a Kádár-rendszer egyszer már belebukott a mesterségesen lent tartott árakba"

1. nem a mesterségesen 'lent tartott' árakba bukott bele, hanem a mutyizásba, és Kuba meg Vietnám támogatásába (lásd guruló Dollárok)

2. nem mesterségesen akarják lent tartani az árakat, hanem az Európai átlagárhoz igazítani. Van miből lejjebb ereszteni, nálunk ugyanis kimagaslóak a rezsi költségek, és nem csak a lakosság vásárló erejéhez mérten, hanem európai mércével is. Ami még a balos kormányok "Hányszor mondjam el nem lesz gázár emelés" idején hagytak felfutni, örökké a világpiaci árakra hivatkozva

Sötétségben élni ugyanolyan bűn, mint sötétséget terjeszteni. Tanulni, tanulni, tanulni.

Ez a poszt úgy szar, ahogy van. Pont annyit ér, mint a háttérkép

látjátok feleim szümtükkel 2013.04.30. 10:25:59

@manager2008: "Nem érthetetlen szövegek kellenek, hanem a gazdaság működési törvényeinek megfelelő állami működés és stabil törvények."

Nos stabil törvények már vannak, 2/-ad hiányában nincs isten, aki azokat megváltoztathatná. Ez nem is lenne baj. A baj az, hogy a hatalomban ülők minden pozicióra a saját párthű elvtársaikat szeretik beültetni. Ez meg pont olyan, mint amit 90-ben leváltott az ország.
Talán ez a legnagyobb lehetősége az ellenzéknek ahhoz, hogy választást nyerhessen, ha olyan betartható ígéretet tesz, amely az esélyegyenlőséget a nem 2/3-ad, hanem minden magyar állampolgár számára biztosítja. Ezt a fidesz nem tudja garantálni, mert már bemutatta az ellenkezőjét. Kétszer is. Ki hinne nekik? Annál is inkább, mert nem akarják észre venni, hogy nagyon sok a nem pártelkötelezett, de az esélyekből egyre-másra kizárt polgár, aki majd választ.

látjátok feleim szümtükkel 2013.04.30. 10:31:09

@Kossuthcímermiattvertek89ben: "1. nem a mesterségesen 'lent tartott' árakba bukott bele, hanem a mutyizásba, és Kuba meg Vietnám támogatásába (lásd guruló Dollárok)"

Persze, azért emelgették már Kádárék is egyre-másra a fogyasztói árakat? Vagy akkor te még kisgyerek voltál és erről nem tudsz? Nem baj. Pozsgai Úrék tudják, ők csinálták. Csak ők még azt a hibát is elkövették, hogy az árakkal együtt emelték a béreket, így a végeredmény semmit nem változott. Most csak az árak mennek, a bérek meg a béka segge felé tendálnak az árakhoz viszonyítva.

Most nem gurulnak a forintok? Ráadásul azok akik kapják, majd be is szavaznak ide, és meghatározzák, hogy mi itt miként éljünk, és ők a jövőben mennyi támogatást kapjanak ( a te adódból is ).

látjátok feleim szümtükkel 2013.04.30. 10:34:34

A trafikokról jutott eszembe, hogy valamikor régen azok kaptak trafiknyitási engedélyt, akik pl. mozgásukban eltérőek voltak az átlagtól, vagy szegény, kiöregedett sportolók voltak ( azért voltak szegények, mert régen nem kaptak a győzelmekért zsozsót, meg minden címen állami dotációt ).

Sir Galahad 2013.04.30. 10:37:51

@kovi1970: Miért küldeném? Én egyetértek a rezsicsökkentéssel.

regress 2013.04.30. 10:40:01

@Fejesrob: a rezsicsökkentés egy kalap szar.akkora mint te.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.04.30. 10:42:12

Én perspeciel a héten vettem gázpalackot. 6100 Ft. 600 ft-al magasabb az ára, mint decemberben volt, akkor 5400-ért adták. Ez több, mint 10%-os áremelés. Nem tudom milyen rezsicsökkentésről beszéltek.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.04.30. 10:46:13

Demagóg cikk, bocs. A nem-piaci áraknak semmi közük a hatósági árakhoz. Eleve abszurd az összevetés. S a Kádár-rendszer nem az árakba bukott bele.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.04.30. 10:51:35

@látjátok feleim szümtükkel: Az árakat nem lehet tovább emelni. Az ország bármely pontjáról 1,5 óra múlva határnál vagy. Most épp az a baj, hogy vannak szép magas áraink, csak ember nincs, aki megfizesse.

látjátok feleim szümtükkel 2013.04.30. 16:35:25

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):

Mégsem megy csőde pl. a mezőgazdaság ( ja, kapják a támogatásokat ), nem csuknak be a ngya cégek ( ők is kapnak? ), csak a kisember kisvállakozása nem bír ötről a hatra jutni.

dobzse.laci 2013.04.30. 20:35:24

@greatwideopen: "...az állami cég nem kevésbé hatákony, mint egy magán,..."

Ember, láttál te már hatékony állami céget?

Még ha nem pártcsicskákkal is rakják tele a vezetőséget (pedig de), akkor is 5x annyi bürokráciája van, mint egy normál vállalatnak.
Nincs tulajdonos, nincs aki odab@sszon, ha eluralkodik az eszetlenkedés.

manager2008 2013.05.01. 23:46:12

@greatwideopen: Igazad van, de nem lehet ilyen abszolút kategóriákban gondolkodni. Általában jobba magáncég, de ha az állam nem biztosítja a feltételeket akkor káosz van. Amiről nem beszélünk udvariasságból, az az hogy a különböző államok is küzdenek a többi ellen, ahogy tudnak és amennyi erejük van. Mi szívunk mert gyenge az állam.
A rezsicsökkentésről csak annyit hogy a gázhoz képest 90%-al csökkentettem a rezsimet fűtés) a cserépkályhához képest 50%-al (tényleg). Ez egy találmány, szabadalom előkészítés alatt. Na most jön a teszt hogy marad e itthon, mert jók a feltételek nálunk vagy megy máshová ahol jobbak, ugyanis a vállalkozás mint műfaj nem romantikus dolog.

látjátok feleim szümtükkel 2013.05.02. 20:42:22

@manager2008: "A rezsicsökkentésről csak annyit hogy a gázhoz képest 90%-al csökkentettem a rezsimet fűtés) a cserépkályhához képest 50%-al (tényleg)."

Valamikor azt mondták a cigány lova is a "rezsicsökkentésbe" döglött bele ( leszokott a kajáról ).

Sok sikert.

Tünde Makai 2013.08.18. 12:45:45

Persze, csak közben 5x annyi rezsit emeltek, azt nem kellet a számlára irni.. :P
Cigány vikike:P
süti beállítások módosítása