Amikor kimegyek az utcára, egy tenyésztett mosolyú, hatalmas arcú emberrel találkozom az utóbbi időben: a Jobbikos jelölt órásplakátjával, rajta a felírat: a nyertes jelölt.
Simicska a jelek szerint nem egyszerűen teret adott a Jobbiknak, nem csak anyagi támogatáshoz juttatja új elvtársait, de minden kampánytudását és szerevező tehetségét, amit csak összeszedett a Fidesz holdudvarának vezetőjeként intravénásan táplálja be új kedvencébe.
Jó üzlet volt: Vona Gábor és a Jobbik ugyan olyan biankó csekket kapott a radikális látszólagos visszaszorításáért cserébe, mint amilyennel előtte csak Orbán Viktor és a Fidesz rendelkezett.
A HírTV szinte folyamatosan hozza ki a Jobbikos jelölteket legalábbis nagyon esélyesnek, de inkább győztesnek. Mintha nem is két hét múlva lenne a választás: ugyan az a kommunikáció, amit a Fidesz sajátja volt ama bizonyos G-napig.
Persze a recept adott: szülessen egy kutatás, ami kedvez neked - az se baj ha saját magad mondhatod tollba a kutatónak - és utána terjeszd orrba szájba, vonj le konklúziókat és hirdesd óriásplakáton, minél nagyobb betűkkel. Hogy a mondatnak köze sincs a valósághoz? Kit érdekel?!
A jelek szerint a Jobbikot sem. Simicska pénzén nagyon gyorsan beletanultak a Fidesz módiba, a mindent letaroló jól hangzó féligazságokba.
Már pedig az, hogy minden sarkon egy győztes jobbikos jelöltet látsz, több négyzetméteres tenyésztetett mosollyal az erős csúsztatás, féligazság, sőt számomra egy pofátlan szemtelen, Fideszt idéző nagypofájú, NER kompatibilis hazugság. Olyasmi, amit egy valódi demokrata nem mond, nem ír le és nem is pénzel.
Mert győztesek legkorábban bő másfél fél hét múlva lesznek, április 8-án este kilenc óra tájékában. Hogy hány Jobbikos lesz köztük nem tudom. De nem annyi, mint amennyi a fogpaszta reklámokat idéző műmosolyát villantja rám, az tuti biztos. Ugyanis a választást szavazatokban és nem kampány mondatokban mérik, és nem ma, hanem április 8-án. És ki tudja, mit választ a szavazó?
Márpedig az nem jó jel, amikor a győztesek fórumain mindössze öt tíz ember lézeng, miközben vannak olyan nevek, amik könyvtárakat és művelődési házakat töltenek meg. Ha nem így lenne, akkor a HírTv-ben, a Jobbik Facebookján, s mindenhol másutt telelenének a hírek a sikeres, tömegeket mozgósító fórumokról.
Persze a plakátok receptje rém egyszerű. Először Simicska pénzen vettek egy közvélemény kutatást, természetesen saját maguktól, az Iránytű intézettől. Hát igen, már Churchill is csak abban a kutatásban bízott, amit maga hamisított. Ez természetesen óhatatlanul, zsigeri ösztöntől vezéreltetve alaposan felülreprezentálja a pártot.
Majd add a neked kedvező torzított jelentést a politikai marketingeseknek, akik amúgy is hajlamosak a nyílt hazugságra, és kész az üzenet: a Jobbik bő tíz nappal mindenki előtt nyert.
Legalábbis azokon a papírokon, amiket a pártközpontban készítenek.